صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
مهم‌ترین اتفاقات هفته هفتم لیگ برتر

از نیمه ۶۰ دقیقه‌ای دربی شمال تا برد پرسپولیس بدون VAR/ درگیری عوامل ذوب‌آهن و آلومینیوم و خروج موقت استقلال از بحران

پرسپولیس در هفته‌ای برنده شد که نبود VAR به کیفیت قضاوت لطمه زد و درگیری عوامل و نیمکت ذوب‌آهن و آلومینیوم هم از اتفاقات عجیب هفته هفتم بود.
کد خبر : 934688

به گزارش خبرگزاری آنا، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران همانند هفته‌های قبل با حواشی مختلفی همراه شد که مهم‌ترین آن تأخیر در آغاز چند مسابقه بود. البته که توقف بازی در دربی شمال هم حادثه مهمی بود.  

مس رفسنجان - شمس آذر قزوین

مس رفسنجان در خانه مغلوب شمس آذر شد تا اولین پیروزی فصل را تقدیم نماینده قزوین کند و در رده‌های پایینی جدول باقی بماند. محرم نویدکیا در حالی برابر سعید دقیقی تن به شکست داد که تنها گل حریف از روی نقطه پنالتی به دست آمد، مسی‌ها به اعلام پنالتی معترض بودند و تصاویر نشان می‌دهد بازیکن شمس آذر که روی او خطای پنالتی اعلام شد در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است.  

نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی

دربی شمال ایران با تساوی یک بر یک تمام شد، اما حواشی آن فراتر از حد تصور بود. ورزشگاه شهید وطنی که تجهیزات VAR را داشت در دربی شمال بدون VAR برگزار شد. بالغ بر ۱۰۰ هوادار ملوان به خاطر نداشتن بلیت پشت در‌های ورزشگاه بودند و پس از آنکه تلاش مدیر رسانه این تیم برای ورود به زمین درگیری لفظی با مأموران را به همراه داشت، مازیار زارع شخصاً به موضوع ورود کرد، بازی در دقیقه ۲۵ به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد تا تماشاگران ملوان در ورزشگاه مستقر شوند و این موضوع باعث شد نیمه نخست بیش از یک ساعت طول بکشد.  

اعتراض به داوری از سوی عوامل دو تیم وجود داشت و از سویی تماشاگران نساجی به شدت محمد عباس زاده را تشویق کردند تا کاپیتان به لیست تیم بازگردد اما ساکت الهامی سرمربی تیم همانند قبل توجهی به این خواسته هواداران نساجی نداشته باشد. 

ذوب‌آهن - آلومینیوم اراک

سبزپوشان اصفهان یکی از بدترین شکست‌های چند فصل اخیر و بدترین باخت این فصل تا اینجا را در خانه برابر سبزپوشان اراک متحمل شدند و ۴ بر صفر مغلوب شدند. این شکست سنگین شعار‌های هواداران ذوب‌آهن را علیه نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه به همراه داشت. پیش از شروع بازی ربیعی سرمربی ذوب‌آهن و همچنین نماینده فدراسیون به بلند بودن چمن ورزشگاه فولادشهر اعتراض کردند.

اتفاق بدی که رخ داد بین دو نیمه بود. درگیری لفظی عوامل و تدارکات دو تیم روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر و همچنین درگیری فیزیکی نیمکت دو تیم بعد از سوت پایان نیمه اول آغاز شد که با وساطت دیگر عوامل خاتمه پیدا کرد.

خیبر خرم‌آباد - گل‌گهر سیرجان 

دو تیم در حالی به تساوی بدون گل رسیدند که به نظر می‌رسید از این نتیجه رضایت دارند. مارکو اورلیو برای دومین بازی متوالی سرمربی خیبر بود، اما مرد برزیلی همچنان در کسب پیروزی ناکام بود. گل‌گهر هم که بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد پنجمین بازی لیگ برتر خود را بدون باز شدن دروازه پشت سر گذاشت تا با یک گل خورده بهترین باشد. خونریزی فراز امامعلی و ادامه به بازی وی سوژه عکاسان شد.

پرسپولیس - چادرملو اردکان 

پرسپولیس در وقت‌های اضافه برنده شد، اما ورزشگاه تختی که پس از ۶ سال، بار دیگر میزبان بازی‌های لیگ برتر شده بود نمره قبولی نگرفت. ایراد‌های زیادی به این ورزشگاه که استانداردسازی آن زمان بسیار زیادی برد و باعث شد تا سرخابی‌ها که ورزشگاه آزادی را نداشتند در تختی هم نتوانند میزبانی کنند و به اراک و قزوین بروند. علاوه بر ایراد‌های ساختاری ورزشگاه تختی، سیستم VAR به خاطر آنکه تست نشده بود در این بازی مورد استفاده قرار نگرفت و با وجود نصب تجهیزات VAR بازی بدون این سیستم برگزار شد تا اشتباهات داوری نظیر اعلام آفساید به ضرر پرسپولیس صورت گیرد. البته اخباری سرمربی چادرملو هم به اشتباهات داوری معترض بود و تنها گل بازی را درست ندانست.

استقلال خوزستان - سپاهان 

برتری سپاهان در خانه استقلال این تیم را به صدر جدول بازگرداند، اما نکته جالب توجه اینکه محمدحسین زاهدی‌فر قضاوت این بازی را بر عهده داشت در حالی که طبق اعلام فدراسیون قرار بر داوری پیام حیدری بود. تأخیر در حضور آمبولانس در ورزشگاه غدیر باعث شد تا بازی با چند دقیقه تأخیر آغاز شود. کامارا مهاجم سپاهان در هنگام تعویض با کاوه رضایی از سمت دیگر زمین بیرون رفت که با پرتاب اشیا از سوی هواداران خوزستانی مواجه شد و به زمین برگشت تا بازی برای لحظاتی متوقف شود. کامارا که سنگی برای اثبات حرف خود به همراه داشت با کارت زرد داور مواجه شد.

هوادار - استقلال 

این دیدار نیز همانند چند بازی دیگر هفته هفتم با تأخیر آغاز شد و دو تیم ۸ دقیقه دیرتر بازی را شروع کردند. دیر رسیدن واحد سیار به ورزشگاه باعث شد تا این بازی هم در خطر برگزاری بدون سیستم VAR قرار بگیرد که چنین اتفاقی نیفتاد، البته حکیم مسئول راه‌اندازی VAR در ایران به این موضوع اعتراض داشت. درگیری لفظی مهرداد محمدی و رامین رضاییان به خاطر تکروی رضاییان از نکات عجیب این بازی بود. سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار به قضاوت داور در برخی صحنه‌ها از جمله صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال در نیمه اول معترض بود.  

تراکتور - فولاد

دومین شکست خانگی تراکتور در هفته هفتم رقم خورد تا این تیم با وجود حمایت گسترده هوادارانش بیش از پیش از کورس قهرمانی جا بماند. دراگان اسکوچیچ که دو اخطار در بازی‌های قبلی گرفته بود از این بازی محروم بود و سرمربی تراکتوری‌ها از جایگاه ویژه نظاره‌گر شکست تیمش شد. علیرضا بیرانوند که بیش از ۲۰ میلیارد تومان جریمه نقدی و ۴ ماه محرومیت تعلیقی یک ساله گرفته بود در هنگام ورود به زمین به شدت تشویق شد و علیه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس شعار‌های تندی داده شد. دقیقه ۳۰ درگیری لفظی ایگور پوستونسکی و ساسان انصاری برای هر یک اخطار به همراه داشت. در اواخر نیمه اول خطای پوستونسکی روی پهلوان کارت زرد دوم و اخراج این بازیکن را به همراه داشت تا تراکتور پس از بازی با سپاهان در این بازی هم ۱۰ نفره شود. بیرانوند که روز خوبی را سپری نکرده و دو گل خورده بود در آخرین لحظات جلو آمد و حتی ضربه سر هم زد، اما افاقه‌ای کرد و تیمش در اولین حضور بانوان هوادار بازنده از زمین بیرون آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر