صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

سوریه خبر «ارسال اسامی تروریست‌های خارجی به انگلیس» را تکذیب کرد

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه گزارش منتشر شده از سوی روزنامه دیلی تلگراف درباره تحویل لیست تروریست‌ها شامل 25 انگلیسی عضو داعش از سوی نظام اسد را تکذیب کرد.
کد خبر : 93466

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوریه گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف درباره ارائه لیست ترور 25 عضو داعش از سوی بشار اسد به نمایندگان انگلیسی را تکذیب می‌کند.»


در این بیانیه آمده است: «این مقاله شامل اطلاعات نادرست و مغایر با واقعیت است.»


دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد: «سوریه دو نامه را به دو رسانه مذکور فرستاده و تاکید کرده است که هر آنچه ذکر شده اطلاعات غلط و نادرست است و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هیچ لیستی را نه به انگلیسی‌ها و نه هیچ کس دیگری نداده است و این موضوع اصلا در هیچ دیداری با نمایندگان انگلیسی مطرح نشده است.»


روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز گذشته (یکشنبه) نوشت: «بشار اسد فهرستی از صدها تروریست خارجی عضو گروه داعش را به دو نفر از اعضای پارلمان انگلیس داده است.»


این دو نماینده انگلیسی، چند ماه پیش بنا به دعوت بشار اسد به سوریه سفر کرده بودند.


به‌نوشته دیلی تلگراف، این فهرست شامل اسامی 25 انگلیسی متهم به وابستگی به داعش است که تاکنون 14 نفر از آنان کشته شده‌اند. از جمله این کشته شدگان، دو برادر از شهر برایتون هستند که دوسال پیش به سوریه سفر کرده بودند.


بقیه اعضای این فهرست که تعدادشان 11 نفر است، هنوز زنده هستند و ازجمله آنان پنج زن و درصدر آنان زنی به نام «خدیجه دار» است که مسئولان نظام سوریه وی را اولین زن خارجی می‌دانند که به داعش پیوسته است.


ازجمله زنانی که نامش در این فهرست آمده است، «سالی جونز» است که به اسلام گرویده و مادر دو کودک است که یکی از آن‌ها را با خود به سوریه برده است.


در گزارش این روزنامه آمده است که این فهرست همچنین شامل نام «محمد اموازی» یا جان جهادی معروف به جلاد داعش است.


این روزنامه همچنین نوشت: «افشای این فهرست‌ها، نشان دهنده احتمال وجود ارتباط میان لندن و دولت اسد دست‌کم درباره موضوعات اطلاعاتی است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر