صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار که در تشیع ریشه دارد و مسلمانان و جهانیان را به ظهور منجی موعود نوید می‌دهد، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های دینی و معرفتی است.
کد خبر : 934588

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با موضوع برگزاری چهارمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت اظهار کرد: در عصر و زمانه فعلی نیاز جوامع انسانی به منجی الهی متصل به منابع وحیانی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی افزود: به‌طور ویژه بعد از جنایات اخیر رخ داده توسط رژیم دژخیم صهیونیستی و کودک کشی و نسل‌کشی این رژیم، مردم سراسر جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان به وجود نیروی نجات‌بخش آسمانی که در میان انسان‌ها به عدالت ورزی بپردازد، مشتاق‌تر شده‌اند. فرهنگ مهدویت و انتظار که در تشیع ریشه دارد و مسلمانان و جهانیان را به ظهور منجی موعود نوید می‌دهد، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های دینی و معرفتی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به جایگاه هنر برای تبیین این انتظار اشاره کرد و گفت: در راستای این فرهنگ انتظار و برای گسترش نگاه منتظرانه هر اقدام معنوی شایسته است به‌ویژه اگر آمیخته با هنر و جذابیت‌های آن باشد.

یعقوبی بیان کرد: فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی امامت و مهدویت در برپایی جشنواره بزرگ و سراسری علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که امسال چهارمین دوره خود را به فضل الهی آغاز می‌کند در فراگیرکردن فرهنگ انتظار و مهدویت بسیار حائز اهمیت و ستودنی است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از دومین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت با دو بخش هنری با عناوین «سرود نغمه‌ها» و «پوستر هدی» در برپایی پرشور جشنواره همراه شد و امسال نیز با توجه به تصمیم ستاد برگزاری جشنواره این دانشگاه متولی برگزاری جشنواره سرود نغمه‌ها شده که امیدواریم مانند دو دوره قبل با استقبال بسیار خوب و پرشور جوانان، دانشجویان و دانش آموزان این دانشگاه و این استان همراه شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به موضوع ویژه جشنواره امسال مطرح کرد: زیر موضوع اختصاصی جشنواره امسال یعنی زیارت جامعه کبیره و مفاهیم عالی و مضامین بلند این دعای شریف هنگامی که در قالب هنر خصوصاً شعر و سرود در آید برای مخاطبان جوان سهل الفهم‌تر و جذابیتش عیان‌تر می‌شود.

یعقوبی توضیح داد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با آغاز تبلیغات فراگیر جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت درصدد تبیین و تشریح ویژگی‌های جشنواره و تنظیم و دسته‌بندی گروه‌های سرود است تا پس از ارزیابی‌های اولیه امکان برگزاری مراحل مختلف جشنواره و در نهایت اختتامیه آن در فاصله زمانی میلاد امام علی علیه‌السلام تا میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود.

وی از آمادگی همه واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی فارس برای همکاری و همراهی در برپایی این جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دوره سوم جشنواره سرود نغمه‌ها پربارتر از قبل برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر