صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳

عراقچی در جمع خبرنگاران: به اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ سخت‌تری می‌دهیم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما از تلاش هایی که برای آتش بس صورت میگیرد حمایت میکنیم به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شده باشد و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا این آتش بس همزمان با آتش بس غزه باشد.
کد خبر : 934533

به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در بیروت در خصوص پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: امروز رایزنی‌ها و تبادل نظر بسیار خوب و مفیدی با جناب آقای میقاتی نخست وزیر محترم و جناب آقای نبیه بری رئیس مجلس محترم لبنان در خصوص تحولات اخیر لبنان داشتم.

دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: در این ملاقات ها من تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است و در کنار لبنان و مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد شد.

عراقچی در خصوص حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی گفت: ما شروع کننده حمله نبودیم بلکه به تهاجم اسرائیل به خاک ایران و سفارت ایران در دمشق و حمله علیه اهداف ایران پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: برخلاف اسرائیل که اهداف مردمی و خانه های مردم و زنان و کودکان را مورد حمله قرار میدهد ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی حمله کردیم.

عراقچی تاکید کرد: ما قصد ادامه نداریم مگر اینکه رژیم صهیونیستی بخواهد به حملات خودش ادامه بدهد؛ اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد اقدام ما از آن سخت تر خواهد بود و ما حتما پاسخ خواهیم داد؛ پاسخ ما متناسب و کاملا حساب شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: شرایط لبنان یک شرایط عادی نیست که سفر من یک سفر عادی باشد. من با مسئولین لبنانی در مورد آتش بس صحبت کردم و با دیگر کشورها در تماس هستیم تا آتش بس برقرار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از تلاش هایی که برای آتش بس صورت میگیرد حمایت میکنیم به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شده باشد و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا این آتش بس همزمان با آتش بس غزه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر