صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با دانشگاه نوآوری و فناوری مالزی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه نوآوری و فناوری آسیا و اقیانوسیه، کشور مالزی در جلسه‌ای با حضور مسئولان منعقد شد.
کد خبر : 934450

به گزارش خبرنگار آنا، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک در جلسه‌ای با حضور حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و هو چین کوآن رئیس دانشگاه نوآوری و فناوری آسیا و اقیانوسیهٔ مالزی (apu) امضا و منعقد شد.

حسین کلانتری در این جلسه به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد کرج پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون دارای یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل بوده که به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود و بیش از ۲۶۰ مجله علمی و پژوهشی و یک‌صد سرای نوآوری و فناوری در این مجموعه فعال هستند.

وی اضافه کرد: در کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ۴ هزار و ۳۸۲ آزمایشگاه و کارگاه با ۱۱۲هزار از انواع مختلف دستگاه و تجهیزات دارد که از این تعداد، ۱۵۰ کارگاه و آزمایشگاه با ۶ هزار و ۲۰۰ نوع از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج علاوه بر فعالیت‌های روزآمد و پیشرفته در حوزه آموزش، رتبه A+ را در کشور داراست که دومین رتبه بین واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی در کشور بوده در حوزه‌های فناوری، نوآوری و مباحث مرتبط با صنعت‌کار‌های بسیار ارزنده‌ای انجام‌شده که از این حیث می‌توان به پیش‌بینی هشت سرای نوآوری در مجموعه و فعال کردن چهار سرا از این تعداد اشاره کرد.

کلانتری مطرح کرد: سرای نوآوری به این معناست که پنج شرکت از بیرون دانشگاه و نیز پنج R&D از سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و یا شرکت‌های دیگر در یک مجموعه با موضوعی خاص با چشم‌انداز حرکت به سوی ایجاد شرکت دانش‌بنیان به فعالیت می‌پردازند؛ به‌عنوان نمونه در حوزه تکنولوژی نساجی که یکی از سرا‌های فعال دانشگاه کرج است؛ تولیدات پوشاک مدارس سما دانشگاه آزاد از این سرا‌های نوآوری تهیه، توزیع و تأمین می‌شود.

وی توضیح داد: یکی از مباحث مهم دیگر که دانشگاه در دو سال اخیر به این سمت حرکت کرده، ترکیب عرصه‌های علمی و تکنولوژی با حوزه‌های کاربردی و عملی است. به‌عنوان نمونه در حوزه کشاورزی دانشکده کشاورزی، آب، غذا و فراسودمند‌ها را داریم که این دانشکده در مزرعه دانشگاه ۷ هکتار گیاهان دارویی را کشت کرده و گلخانه‌ای مدرن و هوشمند در دست احداث دارد که در زمینه تولیدات بذر هیبرید و کشت بافت و تولیدات کشاورزی آموزش می‌دهد و دانشجویان در ازای فعالیت، کسر از شهریه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تبین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر صنایع پوشاک و نساجی با صنایع دیگری ازجمله معادن، تغذیه، صنایع هوایی، صنایع فلزی، حوزه پزشکی و دامپزشکی همکاری دارد.در این دانشگاه یک شعار داریم با عنوان«هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت» و بر اساس آن باید ۱۰ درصد از دانشجو‌ها را وارد چرخه صنعت کنیم، هدف‌گذاری‌مان در سال جاری تعداد ۵ هزار دانشجو تا پایان سال مالی است. اکنون تعداد یک هزار دانشجو را بر مبنای تعاریفی همانند ارتباط با صنعت و طرح پویش وارد عرصه صنایع کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه نوآوری و فناوری آسیا و اقیانوسیه، کشور مالزی نیز گفت: ۱۴ هزار دانشجو از ۱۳۲ کشور متفاوت دنیا در دانشگاه apu در حال تحصیل هستند که ازنظر حضور دانشجویان بین‌المللی و طیف گستردگی تعداد دانشجو رتبه اول را هم در مالزی هم در جهان داشته و برترین دانشگاه مالزی در حوزه تکنولوژی و حوزه ASIA بوده است.

انعقاد قرارداد‌های تحقیقاتی دانشگاه مالزی با ۱۳۰ کشور

هو چین کوآن اضافه کرد: با ۷۱ کشور دنیا قرارداد‌های تحقیقاتی منعقد کرده، مقاله چاپ کرده‌ایم و پیگیر هستیم این تعداد را تا سال آینده به ۱۳۰ کشور افزایش دهیم که یکی از این کشور‌ها ایران است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج جزء مجموعه‌هایی بوده که توسط سفارت ایران با هدف همکاری‌های دوجانبه معرفی شده و مشتاق هستیم، بتوانیم پروژه‌های مشترک بسیار خوبی را تعریف کرده و در همین راستا گروهی برای انجام پروژه‌ها با این واحد دانشگاهی مشخص شده است.

به گزارش آنا، در ادامه این جلسه و در راستای این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی بین دو مجموعه با هدف همکاری در حوزه‌های، آموزشی و پژوهشی، تبادل دانشجو، پژوهشگر و اعضا هیئت علمی، فرصت‌های مطالعاتی، گردهمایی‌های علمی مشترک، همکاری در مجلات مشترک پژوهشی، زمینه‌سازی برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مشترک، همکاری در برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی (مهارتی) و عمومی مشترک در زمینه‌های مختلف علمی، فنی و تخصصی، همکاری مشترک در زمینه پارک‌های علم و فناوری، همکاری در زمینه تجاری‌سازی دانش، توسعه زبان و ادبیات هر دو کشور و معرفی تاریخ، هنر و تمدن دوسویه و... با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌های طرفین منعقد و امضا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر