صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

لزوم حمایت ارکان اجرایی دانشگاه در ترویج فرهنگ قرآنی

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه ارکان اجرایی دانشگاه با حمایت کامل از برگزاری مسابقات قرآن و عترت در ترویج فرهنگ قرآنی مشارکت و همکاری کاملی داشته باشند.
کد خبر : 934428

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام محمد معرفت، مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به مجاهدت‌های سید حسن نصرالله در تقویت و نظام‌مند کردن حزب‌الله لبنان اظهار کرد: رهبری مقاومت لبنان در زمان سید حسن نصرالله به یک ساختار منظم تشکیلاتی دست پیدا کرد به گونه‌ای که فقدان هر یک از اجزا و اعضای این ساختار با جایگزینی فرد دیگر بدون هیچ خلل و اشکالی به کار خویش ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر فعالیت‌های قرآنی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه برای دانشجویان دانشگاه و نسل جوان دانشجو، آشنا کردن آنان و انس دادن آنها با قرآن کریم است.

امدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت با همین هدف آشنا کردن نسل دانشجو و مأنوس‌تر کردن آنها با معارف و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود و انتظار داریم همه ارکان اجرایی دانشگاه با حمایت کامل از برگزاری این مسابقات در ترویج فرهنگ قرآنی مشارکت و همکاری کاملی داشته باشند.

معرفت بیان کرد: یکی دیگر از راهکار‌های نزدیک‌تر کردن دانشجویان به معارف و مفاهیم قرآنی توجه ویژه به درس انس با قرآن کریم است که با افتخار فقط در دانشگاه آزاد اسلامی این درس در سرفصل دروس دانشگاهی قرار گرفته و سایر دانشگاه‌ها هنوز موفق به تثبیت آن به‌عنوان درس دانشگاهی نشده‌اند.

وی تأکید کرد: در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی درس انس با قرآن کریم توسط استادان دارای مجوز تدریس و مسئولان واحد‌های دانشگاهی بر اخذ مجوز برای تدریس این درس مهم و اثرگذار حساسیت بیشتری را لحاظ کنند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اهمیت این درس پس از قرار گرفتن مدیریت این درس در مجموعه اداره تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و در راستای تشکیل گروه‌های کشوری دروس دانشگاهی بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، گروه کشوری درس انس با قرآن کریم در مجموعه نهاد رهبری دانشگاه تشکیل شده و بر اساس تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول نهاد رهبری این دانشگاه جذب هیئت علمی وابسته برای این درس در سرفصل برنامه‌های مهم این نهاد قرار گرفته است.
 
به گزارش آنا، در خاتمه این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت استان فارس با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی و از مسئولان فعال در عرصه قرآن و عترت واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر