صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طهرانچی مطرح کرد؛

توجه شهیدنصرالله به توسعه آموزش در بین جوانان شیعه با حضور دانشجویان لبنانی در ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با گرامی‌داشت یاد شهید سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: حضور دانشجویان لبنانی در ایران و دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه نگاه بلند شهید نصرالله به مقوله توسعه آموزش عالی در میان جوانان شیعه است. 
کد خبر : 934426

به گزراش خبرگزاری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به نجف آباد، با جمعی از دانشجویان لبنانی این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی با گرامی‌داشت یاد شهید حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اظهار کرد: لازم دانستم برای عرض تسلیت به شما جوانان لبنان خدمت برسم. حضور دانشجویان لبنانی در ایران و دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه نگاه بلند شهید نصرالله به مقوله توسعه آموزش عالی در میان جوانان شیعه است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: این عملیات گوشمالی صهیونیست‌ها و پاسخی به یاوه‌سرایی‌های نخست وزیر حیوان صفت این رژیم بود. 

 طهرانچی با بیان خاطره‌ای از دیدار با شهید نصرالله تاکید کرد: سید خیلی زیبا و بلیغ به زبان فارسی صحبت می‌کرد. ایشان نقل می‌کرد ۳۰ سال پیش جامعه شیعه در لبنان خیلی جایگاه اجتماعی بالایی نداشت، اما امروز ایشان افتخار می‌کرد که شیعه لبنان صاحب علم هستند. شما عزیزان باید تلاش کنید که به خوبی درس بخوانید و بر آینده شیعه در لبنان و جهان تمرکز کنید. 

وی تصریح کرد: شهید نصرالله به درس خواندن شما افتخار می‌کرد و حضور شما را برای آینده لبنان، یک حضور توانمند و عالمانه می‌دید. ایشان همچنین به دنبال همکاری‌های بزرگ روابط دانشگاه معارف و دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه علم در لبنان بود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مردم لبنان و شیعیان به خوبی قدردان این شهید بزرگوار هستند. شما نیز باید با درس خواندن خود، به خوبی قدردان او باشید. شهید نصرالله خیلی سختی کشید. او مجاهد کبیری بود لذا امروز عالم اسلام عزادار این فرزند خود است. 

 طهرانچی اضافه کرد: شهید نصرالله ارادت ویژه‌ای به رهبر معظم انقلاب داشت و ایشان را مولا و مقتدای خود می‌دانست. شهادت او خسران بزرگی بود، اما ان شاالله شما عزیزان خوب درس بخوانید و پزشکانی شوید که آینده زیبا و پرافتخاری برای لبنان رقم بزنید. شیعه همگی مدیون سید است و باید تلاش کنیم دین خود را به این شهید بزرگوار ادا کنیم. 

گفتنی است؛ طهرانچی همچنین از دانشکده بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد بازدید کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر