صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شافعی: پرسپولیس در آسیا بازیکنان با کیفیت‌تری می‌خواهد/اشتباه موردی مثل نبیل باهویی قابل قبول نیست

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: برای آنکه پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا مدعی باشد به اندازه کافی بازیکن تأثیرگذار ندارد.
کد خبر : 934423

محمود شافعی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا عملکرد قابل دفاعی نداشته، اما در لیگ برتر در مسیر پیروزی قرار گرفته، اظهار کرد: پرسپولیس به اندازه کافی مهره تأثیرگذار در لیگ نخبگان آسیا ندارد ولی در لیگ برتر شرایط متفاوت است و به اندازه‌ای که بتواند این تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند بازیکنان توانمند دارد. پرسپولیس اگر بازیکنان با کیفیت‌تری داشت در لیگ نخبگان هم یکی از مدعیان بود. بازیکنان تیم در تمامی بازی‌ها با حداکثر توان بازی می‌کنند ولی در دو بازی اخیر در لیگ نخبگان نتیجه لازم کسب نشده است.  

نمایندگان ما نمی‌توانند در آسیا مدعی قهرمانی باشند

وی ادامه داد: نقص تاکتیکی در بازی پرسپولیس با پاختاکور ازبکستان به خصوص در نیمه دوم مشهود بود و حریف بیشتر صاحب موقعیت گلزنی شد. سطح حریفان پرسپولیس در لیگ برتر به غیر از مدعیان قهرمانی، پایین‌تر است. در نتیجه تیم با دانش فنی مربیان خود و انسجامی که در تیم به واسطه چندین فصل بازی در کنار هم شکل گرفته، در پایان فصل به قهرمانی ختم می‌شود. رقبای آسیایی با هزینه بیشتری که صرف کرده‌اند بازیکنان شاخص‌تری را به خدمت گرفته‌اند، از لحاظ امکانات هم بهتر هستند، در نتیجه نمایندگان ما نمی‌توانند در آسیا مدعی قهرمانی باشند. اگر پرسپولیس روی نیمکت هم نفراتی داشت که در سطح بازیکنان اصلی بودند بخت بیشتری داشت. نداشتن توان کافی باعث می‌شود تا تیم نتواند در شرایط برابری با رقبا بازی کند.

چادرملو شایستگی‌های خود را نشان داده

بازیکن سابق پرسپولیس درباره دیدار تیمش با چادرملو اردکان در هفته هفتم لیگ برتر گفت: پرسپولیس با تیمی جوان و پر انگیزه بازی دارد که شایستگی‌های خود را در لیگ برتر نشان داده است. سعید اخباری سرمربی با دانش، جویای نام و با برنامه‌ای است که توانسته چادرملو را به لیگ برتر برساند و حالا به دنبال کسب جایگاهی مناسب است. با او در راه‌آهن همکار بودم و می‌دانم که برای کارش ایده و اهداف منظمی دارد. با این وجود شرایط پرسپولیس از حریفش بهتر است و با مهره‌هایی که در خدمت تیم هستند، انتظار می‌رود که چادرملو بازنده شود. البته در فوتبال نتایج قابل پیش‌بینی نیست ولی کیفیت فنی پرسپولیس از حریفش بهتر است و می‌تواند برنده شود. بعید می‌دانم که چادرملو بتواند با امتیاز به اردکان بازگردد ولی قطعاً بازی خوبی ارائه می‌کند.

پرسپولیس و استقلال آگاهی حقوقی ندارند

وی درباره جعل سند پزشکی نبیل باهویی که منجر به جریمه یک میلیارد تومانی پرسپولیس شد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل باشگاه‌های بزرگ ما به خصوص پرسپولیس و استقلال نداشتن آگاهی حقوقی است. فقدان بار فنی لازم در جذب بازیکن خارجی مشهود است. فسادی که در این میان هم وجود دارد و عامل اصلی آن دلالان هستند نیز در ایجاد مشکلاتی نظیر اتفاقی که برای نبیل باهویی به وجود آمد نقش دارد. من در زمانی که لژیونر بودم و برای تیم وردربرمن بازی می‌کردم می‌دیدم که باشگاه کمیته فنی داشت، بازیکنانی را تأیید می‌کرد و به کمیته پزشکی معرفی می‌کرد، بعد از تأیید به کمیته حقوقی باشگاه معرفی می‌شدند و بعد از تأیید نهایی باشگاه با بازیکن قرارداد می‌بست.

باهویی آخرین اشتباه پرسپولیس نیست

شافعی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ما فاقد چنین کمیته‌هایی هستند و یک نفر می‌خواهد تمامی امور را پیش ببرد تا منجر به عقد قرارداد شود. فسادی که وجود داشته باعث شده تا بازیکنی مثل نبیل باهویی که مصدوم بود جذب شود و برای حفظ سهمیه جعل سند پزشکی صورت گرفت که اصلاً در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس چنین اشتباهاتی قابل قبول نیست ولی افسوس که نظارت درستی در تمامی این سال‌ها صورت نگرفته است و باهویی آخرین مورد اشتباه پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های ایرانی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر