صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خضری: دانشگاه علوم پایه زنجان در مرزهای دانش و متناسب با پیشرفت‌های دنیا حرکت می‌کند

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه علوم پایه زنجان یک دانشگاه ماموریت‌محور است که در مرزهای دانش و متناسب با پیشرفت‌های دنیا حرکت می‌کند.
کد خبر : 934383

به گزارش خبرگزاری آنا، سید احمدرضا خضری امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اظهار کرد: برای رسیدن به دانشگاه در تراز تمدن ایرانی با لحاظ تاریخ غنی که در این حوزه داریم، باید دانشگاه‌هایمان را به رسمیت بشناسیم.

وی با اشاره به عمر تاسیس دانشگاه علوم پایه زنجان و وجود دانشمندان و فرهیختگان تربیت شده در این دانشگاه، افزود: تربیت استادان و دانش‌آموختگان نخبه و برجسته کشور،از ثمرات این دانشگاه است.

خضری با اشاره به تلاش و همت دانشمندانی همچون پروفسور ثبوتی در تاسیس این دانشگاه، ادامه داد: تعالی جامعه زنجان به برکت وجود دانشگاه‌‌ها و دانشمندانی است که برای گسترش و توسعه علم تلاش روزافزون داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه‌های استان زنجان به ویژه علوم پایه، عنوان کرد: ماموریت این دانشگاه تربیت مختصصان در حوزه علوم پایه و در مقطع ارشد و دکترا است.

خضری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پایه اثربخشی خودش را داشته است، تشریح کرد: این دانشگاه توانسته است برای گروه‌های زیادی شغل ایجاد کند. اعتقاد دارم دانشگاه صرفا مسئولیت آموزش و تربیت ندارد و باید مسئله کارآمدی و اشتغال را نیز دنبال کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مغز متفکر جامعه است و میدان سیاست بازی و عرصه فعالیت‌های حزبی نیست، ابراز کرد: دانشگاه محل فکر و اندیشه ورزی و تولید داده‌های علمی و مکان تربیت نخبگان است.

خضری با اشاره به اهمیت اشتغال، اضافه کرد: دانشکاه علوم پایه دانشگاهی به روز، کارآمد و متناسب است با پیشرفت‌ های جهان حرکت می‌کند.

او با اشاره به مسئله تحریم و تبعات آن بر جامعه علمی، تصریح کرد: این آسیب‌ها به دانشگاه‌های با سطح علمی بالاتر بیشتر وارد است.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشگاه باشگاه احزاب نیست و نباید باشد، بلکه محل فکر و آموزش‌ورزی است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نخبگان شایسته برای کشور، بیان کرد: دانشگاه هم به آسایش و هم آرامش نیاز دارد، دانشگاه‌ها بر سه پایه دانشجو، استاد و کادر کارمندی استوار است.

خضری یادآور شد: تامین نیازهای استادان و امکانات مورد نیاز کارمندان و دانشجویان و آرامش فکری برای کار و فعالیت، دانشگاه‌ها را به محل مطلوب و ایده آل تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پایه به خوبی و درستی از عهده ماموریت‌هایش برآمده است و اکنون نیز در مرزهای دانش و متناسب با پیشرفت‌های دنیا حرکت می‌کند.

مشاور وزیر علوم در پایان سخنان خود از تلاش های دکتر بابک کریمی رئیس سابق رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در زمان تصدی مسئولیت این دانشگاه قدردانی و برای دکتر سعدالله نصیری سرپرست این دانشگاه در انجام ماموریت ها و رسیدن به اهداف آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر