صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ارائه۱۴ محصول دانش بنیان در نمایشگاه حمل‌ونقل /حمایت از فناوری‌های نوین در حوزه ماشین آلات و صنایع وابسته

دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، تاکید کرد: اگر متولیان و مسئولین بخش صنعت حمل ونقل کشور برای حضور و مشارکت با شرکت‌های خارجی شرایط را تسهیل دهند، قطعا شرکت‌های خارجی مطرح ، دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان قدیمی این صنعت با توجه به بهبود وضعیت، از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنند.  
کد خبر : 934365

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، بیستمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل عمومی، خودرو‌های تجاری، سنگین و برقی، کاربری سازی، خدمات شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته روز گذشته در حالی برگزارشد که علی رغم عدم حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه، شرکت های دانش بنیان برای ارائه محصولات و ایده های خود در این نمایشگاه حضور داشتند. 

سید علی اعتدالی، دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در پاسخ به سوال خبرنگارآنا مبنی بر هدف برگزاری بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، گفت: با وارد کردن فناوری‌های نوین در حوزه حمل ونقل، حمایت از تولیدات داخلی، شرکت‌های استارتآپی و دانش بنیان‌ها بیش از گذشته نیاز است، چراکه با  اعمال تحریم‌ها بیشترین آسیب به بخش حمل ونقل وارد شده است.

دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری افزود: بیشترین توجه نمایشگاه بر روی محصول و نمایش تولیدات فناورانه در حوزه حمل ونقل است، چرا که به عنوان متولی اصلی برگزاری این نمایشگاه، می‌بایست موضوع دانش، ایده و تولیدات شرکت کنندگان فعال در حوزه حمل و نقل و حوزه ماشین آلات و صنایع وابسته را به بهترین روش ارائه دهیم.

۱۴ محصول دانش بنیان در نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری

دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، گفت: این نمایشگاه در دو بخش مدیریت جامع شهری و حمل و نقل عمومی  با حضوربیش از ۷۰ شرکت داخلی وارائه ۱۴ محصول دانش بنیان ازتاریخ ۱۱ تا ۱۴ مهر (شنبه) در نمایشگاه شهر آفتاب برپاست.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل شهری و معاونت حمل نقلی ترافیکی همچنین زیر مجموعه این دو بخش به عنوان بخشی از متولیان این صنعت در نمایشگاه حضور دارند.

اعتدالی با اشاره به مشکل اصلی بخش صنعت حمل ونقل، گفت: اعمال تحریم‌ها تاثیر زیادی بر صنعت حمل و نقل گذاشته است به طوری که ریشه تمام مشکلات موجود در این بخش به شرایط ایجاد شده از سوی تحریم‌ها باز می‌گردد.  

وی تصریح کرد: نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه در برگزاری چنین نمایشگاهی نیز قابل مشاهده است، چراکه عدم حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه وضعیت رقابت در بخش‌های تولیدی این صنعت را بسیار ضعیف و ناچیز کرده است.

بازار انحصاری در صنعت حمل و نقل 

این کارشناس صنعت حمل ونقل ادامه داد: نبود رقابت در بین تولید کنندگان و صاحبان ایده در صنعت حمل ونقل، باعث ایجاد بازار انحصاری شده است. اما اگر بتوانیم همکاری را با شرکت‌های مطرح خارجی آغاز کنیم بیشتر مشکلات و چالش‌های بخش حمل و نقل و حوزه ماشین آلات و صنایع وابسته حل می‌شود.

دبیر اجرایی بیستمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، افزود: اگر متولیان و مسئولین بخش صنعت حمل ونقل کشور برای حضور و مشارکت با شرکت‌های خارجی شرایط را تسهیل دهند، قطعا شرکت‌های خارجی مطرح در این صنعت، دانش بنیان‌ها و تولید کنندگان قدیمی حوزه حمل و نقل و  ماشین آلات و صنایع وابسته این صنعت با توجه به بهبود وضعیت، از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می‌کنند.  

اعتدالی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه ایران در رتبه بندی حمل و نقل در بین کشور‌های همسایه در چه جایگاهی قرار دارد، گفت: متاسفانه آماری از عملکرد وشرایط رتبه بندی این صنعت به درستی در دست نیست و نمی‌توان در این خصوص ادعایی داشت.  

انتهای پیام/

ارسال نظر