صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار منطقه یک توضیح داد؛

بیمارستان شهدای تجریش زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست!+ فیلم

شهردار منطقه یک در خصوص دریافت وجه از شهروندان برای پارکینگ مقابل پارک جمشیدیه توضیحاتی داد.
کد خبر : 934333
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در دست ساخت منطقه، گفت: در ٢ سال گذشته ٣١ هزار مترمربع پروژه احداثی در منطقه داشته‌ایم که حدود ١٣ هزار مترمربع آن افتتاح شده و الباقی در دست اجراست و نبض پروژه‌ها به‌خوبی می‌زند.

صباغ ضمن بیان اینکه مجموعه ازگل، قیطریه، گلاب دره، سرای محله باغ فردوس و. در دست احداث است و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود، توضیح داد: هزار و ٩٠٠ میلیارد بودجه داریم، رتبه دوم را در بین مناطق در خصوص رشد پروژه‌ها دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: البته برنامه‌ریزی برای بلند‌مرتبه‌سازی در برخی محلات ماننده محور نارنجستان، حاشیه همت و ... صورت‌گرفته است و البته تمام قوانین رعایت می‌شود.

صباغ در خصوص دریافت عوارض پارکینگ مقابل پارک جمشیدیه، گفت: شهرداری‌ها در کشور‌های پیشرفته به سمت درآمد‌های پایدار حرکت می‌کنند، در ژاپن عمده درآمد‌های شهرداری از محل اجاره‌داری است.

شهردار منطقه گفت: برنامه‌ریزی در منطقه در خصوص درامد‌های پایدار ایجاد شده و برای اجاره‌داری هم اقداماتی صورت‌گرفته است.

وی بیان کرد: ون کافه‌ها در سطح منطقه را با دستور شورای تأمین جمع کردیم و به مقابل پارک جمشیدیه انتقال داده‌ایم. پارکینگی هم در این محدوده با تعرفه شورا ایجاد کرده‌ایم و افرادی که نخواهند وارد پارکینگ شود می‌توانند در معابر پایین‌دست پارک کنند.

شهردار منطقه یک به موضوع رأی کمیسیون ماده 100 برای بیمارستان تازه‌تأسیس شهدای تجریش اشاره کرد و گفت: بنای این ساختمان غیرمجاز است و رأی کمیسیون ماده 100 برای قلع و قمع آن صادر شده است. همچنین این پروژه ملی با دو هزار کسری پارکینگ مواجه است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مسئولان بیمارستان برای صدور انشعابات، افزود: طی دو سال گذشته، شهرداری با این درخواست موافقت نکرده است.

صباغ همچنین اظهار کرد که در گذشته اعلام شده بود مالکیت این بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی است، اما بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که مالک بیمارستان بنیاد مستضعفان است.

وی درباره شایعات پیرامون ساخت مسجد در بوستان قیطریه توضیح داد: هیچ ساخت‌وسازی در این محدوده طی ماه‌های اخیر انجام نشده است. در بازدیدی که همراه با شهردار تهران داشتیم، قرار شد بنای مسجد کمی جابه‌جا شود تا هیچ درختی آسیب نبیند. اما هنوز هیچ احداث جدیدی صورت نگرفته است.

شهردار منطقه یک همچنین از برنامه‌ریزی برای کاشت درختان با بن بالا در خیابان شهرداری خبر داد و گفت: قصد داریم خیابان شهرداری را مانند خیابان ولی‌عصر(عج) با درختان پربن پوشش دهیم. حذف و قطع درختان تنها در صورت خشک شدن و با مجوز کمیسیون ماده 7 و سازمان بوستان‌ها انجام خواهد شد.

در ادامه فیلم اختصاصی خبرگزاری آنا درباره دریافت وجه از شهروندان برای پارک جمشیدیه و کشف عجیب درباره بیمارستان شهدای تجریش و اینکه این بیمارستان زیر مجموعه کجاست؟ را ببینید؛

 

انتهای پیام/

ارسال نظر