صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نیاز تحقق ایجاد قرارگاه ۱۲ هزار مگاوات انرژی‌ تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه هفتم توسعه برای تولید ۱۲ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر هدف‌گذاری شده که برای تحقق آن به پنجره واحد اجرایی و تشکیل قرارگاه در وزارت نیرو برای تقسیم کار ملی به صورت همه‌جانبه نیاز است.
کد خبر : 934300

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت نیرو، علی آقا محمدی در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ایران به همت انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی ایران و به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای تهران اظهار کرد: اولویت وزارت نیرو توسعه تجدیدپذیرهاست؛ هدف‌گذاری برنامه هفتم توسعه، تولید ۱۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که برای آن هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص شده و نیاز به پنجره واحد اجرایی و تشکیل قرارگاه برای این منظور است و این قرارگاه باید در وزارت نیرو تشکیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم کشور، تأمین انرژی است که این روز‌ها به‌عنوان موانع تولید از آن یاد می‌شود، گفت: بیش از ۱۵ جلسه متعدد و مداوم در مجمع برگزار شد تا مشخص شود چگونه می‌توان از انرژی تجدیدپذیر برای رفع این مشکل استفاده کرد و اهتمام برای ادامه این کار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما در منطقه پرآشوب باید مدل‌های اقتصادی محکم و قوی داشته باشیم و ساختار تأمین مالی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها باید مبتنی بر خودکفایی باشد.

آقا محمدی با بیان اینکه صحبت از تولید ۱۰۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر در ۲۰ سال است، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای فعالیت شود تا کل زنجیره تولید با هم دیده شود، چرا که قابلیت آن در کشور وجود دارد، بنابراین در مرحله نخست، باید هدف درست تبیین شود در غیر این صورت، مشکل تأمین مالی، تخصیص زمین برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه توسعه برق تجدیدپذیر‌ها باید به‌صورت واحد یکپارچه جهانی دیده شود، گفت: نیاز دارد دست‌اندرکاران این حوزه به توافق جمعی و اجماع کامل برسند و ما نیز حمایت همه‌جانبه از این برنامه خواهیم داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در چشم‌انداز آینده تأکید کرد.

آقا محمدی معتقد است توسعه تجدید پذیر‌ها باید در یک‌خانه روستایی در زاهدان و کردستان تا یک دشت بزرگ و یک کویر عظیم در برنامه دیده و تقسیم کار ملی برای تحقق آن انجام شود.

وی با بیان اینکه روش‌های تأمین مالی باید برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر متنوع شود، گفت: باید به موضوع صادرات برق تجدیدپذیر پرداخته شود و بانک مرکزی ظرفیت برای همکاری در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر