صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران:

معاینه فنی 5 ساله توجیهی ندارد/ مجلس کاهش سن معاینه فنی را در دستور خود قرار دهد

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از این پس لازمه تردد خودروها در پایتخت داشتن برگه معاینه فنی است، گفت: خواهش ما از مجلس دوره جدید این است که تا قبل از مواجه شدن با پدیده اینورژن(وارونگی دما) در سال‌جاری، به موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها بپردازد.
کد خبر : 93425

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدنواب حسینی‌منش، رئیس ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در نشست خبری مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مراکز معاینه فنی کشور به سیستم "سینفا" متصل شده‌اند، اظهار کرد: قرار بر این است که کمتر از یک ماه آینده همه مراکز معاینه فنی کشور به این سیستم متصل شوند، در غیر این صورت مرکزی که به سیستم متصل نشده باشد دیگر معتبر تلقی نخواهد شد.


وی افزود: متاسفانه هنگامی که به روزهای آلودگی هوا نزدیک می‌شویم، دست اشاره به سمت معاینه فنی خودروها دراز می‌شود و همه بر این باورند که این مراکز کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند این در حالی است که براساس مطالعات فنی و مهمی که در دانشگاه‌های خودمان انجام شده سهم معاینه فنی در آلودگی هوا تنها 10 درصد است.


حسینی‌منش با اشاره به تصادف جاده‌ای اضافه کرد: سهم بسیاری از این تصادفات به دلیل مباحث ایمنی مربوط به خودروهاست که در صورت انجام معاینه فنی و عبور از 18 آزمون تعریف شده، شهروندان می‌توانند از ایمنی خودروی خود اطمینان‌خاطر پیدا کنند.


رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه معاینه فنی در کشور جزو لاینفک یک خودروی واجد شرایط محسوب می‌شود، عنوان کرد: طبق توافقات صورت گرفته پلیس به صورت جدی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را پیگیری خواهد کرد و لازمه این تردد در خیابان‌ها داشتن برگه معاینه فنی است.


حسینی‌منش با گلایه از افزایش سن معاینه فنی خودرو از 2 سال به 5 سال ادامه داد: این اقدام پشتوانه علمی ندارد. وقتی خودروساز نمی‌تواند خودروی خود را بیش از 2 سال ضمانت کند، معاینه فنی 5 ساله توجیهی نخواهد داشت.


وی اضافه کرد: خواهش ما از مجلس دوره جدید این است که تا قبل از اینکه با پدیده اینورژن در سال‌جاری مواجه شویم، به موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها بپردازند و در قالب طرح‌هایی که امکان‌پذیر است به این موضوع فوریت ‌بخشیده و وارد عمل شوند.


حسینی‌منش تصریح کرد: نظارت بر خودروهای گازسوز یکی دیگر از موضوعاتی است که در سال‌جاری در مراکز معاینه فنی اجرایی می‌شود. البته ما در تهران تجربه نظارت بر خودروهای گازسوز را داریم اما این موضوع در وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است.


وی در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت‌ نیز توضیح داد: 10 خط معاینه فنی موتورسیکلت در اختیار داریم ولی برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها به کمک دولت نیاز داریم، همچنین در صورت نیاز نیز آمادگی افزایش ساعت کاری مراکز فنی در شهر تهران وجود دارد. به طوری که ما در سال 87 تا 88 حتی به صورت 24 ساعته در مراکز معاینه‌فنی فعالیت می‌کردیم.


حسینی‌منش همچنین ادامه داد: از این پس با راه‌اندازی سامانه سیمفا، خودروهایی که قصد تردد در مرکز طرح ترافیک به صورت روزانه یا هفتگی را نیز دارند، باید برگه معاینه فنی دریافت کنند، در غیر این‌صورت با آنها برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر