صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از ابزار جدید اپن‌ ای‌آی/ ساخت دستیار‌های صوتی هوش مصنوعی آسان شد

اپن ای‌آی از مجموعه‌ای از ابزار‌های جدید رونمایی کرد که ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند
کد خبر : 934231

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، اپن ای‌آی سازنده چت جی‌پی‌تی برای رقابت با غول‌های فناوری در مسابقه هوش مصنوعی، از مجموعه‌ای از ابزار‌های جدید رونمایی کرد که ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند.

این استارتاپ که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، می‌گوید بلافاصله یک ابزار جدید برای آزمایش منتشر می‌شود که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از یک مجموعه دستورالعمل واحد، اپلیکیشن‌های صوتی هوش مصنوعی بسازند.

این فرآیند پیش‌تر توسعه دهندگان را ملزم می‌کرد که حداقل سه مرحله را طی کنند: نخست رونویسی صوت، سپس اجرای مدل متن تولید شده برای رسیدن به پاسخ پرسش و در نهایت استفاده از یک مدل متن به گفتار جداگانه.

بخش بزرگی از درآمد اپن ای‌آی از کسب و کار‌هایی به دست می‌آید که از سرویس‌های آن برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند و به این ترتیب عرضه قابلیت‌های پیشرفته به یک نقطه فروش کلیدی تبدیل می‌شود.

همچنین رقابت با غول‌های فناوری، از جمله آلفابت، شرکت مادر گوگل که مدل‌های هوش مصنوعی را با قابلیت ادغام اشکال مختلف اطلاعات مانند ویدیو، صوت و متن در کسب وکار خود عرضه می‌کند، داغ شده است.

رویترز ماه گذشته گزارش داد که اپن ای‌آی انتظار دارد درآمدش از ۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۱۱.۶ میلیارد دلار در سال آینده برسد. این شرکت همچنین در میانه جمع آوری سرمایه ۶.۵ میلیارد دلاری قرار دارد که می‌تواند ارزش آن را به ۱۵۰ میلیارد دلار برساند.

همچنین اپن ای‌آی ابزار تنظیم دقیقی را برای مدل‌ها پس از آموزش معرفی کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا پاسخ‌های تولید شده توسط مدل‌ها را با استفاده از تصاویر و متن بهبود بخشند.

این فرآیند تنظیم دقیق می‌تواند شامل بازخورد انسان‌هایی باشد که نمونه‌هایی از پاسخ‌های خوب و بد را براساس پاسخ‌های آن به مدل ارائه می‌دهند.

به گفته اپن ای‌آی، استفاده از تصاویر برای تنظیم دقیق مدل ها، قابلیت‌های درک تصویر قوی تری به آن‌ها می‌دهد و کاربرد‌هایی مانند جستجوی بصری پیشرفته و تشخیص اشیا بهبودیافته برای خودرو‌های خودران را ممکن می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر