صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۷ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیئت شنای اصفهان در گفت و گو با آنا:

ابتدایی‌ترین امکانات را در اختیار شنای اصفهان نگذاشتند/ در ساختار فدراسیون نقش داریم

رئیس هیئت شنای اصفهان گفت: در تمام این سال‌ها وعده واگذاری استخر به هیئت استانی را شنیده‌ام و در عمل اتفاقی نیفتاده است.
کد خبر : 934171

پیمان گرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص آخرین وضعیت شنای اصفهان اظهار کرد: اصفهان در کنار تهران، مشهد و به زودی فارس و گلستان از پایگاه‌های ملی شنای کشور هستند. استخر۵۰ متر انقلاب در اختیار هیئت شنای استان اصفهان است، همچنین استخر شنای ۲۵ متری داریم که متعلق به بخش خصوصی است و دولت برای ما کاری نکرده، ضمن اینکه استخر ۲۵ متر از شهر دور است و تنها برای مسابقات استفاده می‌شود، در واقع کمک زیادی به ما نمی‌کند. در بخشی که در اختیار ورزش و جوانان است یکسری سانس در اختیار ما قرار داده شده، دمای آب شنای قهرمانی ۲۷ تا ۲۸ درجه است، دمای خصوص ۲۹ تا ۳۰ درجه است. بخش خصوصی هم هیچ‌گاه مشتری خود را از دست نمی‌دهد و دمای آب را شنای ملی‌پوشان تنظیم نمی‌کند.

اصفهان در ساختار شنای ایران نقش دارد

وی ادامه داد: فراموش نکنیم اصفهان در قیاس با سایر هیئت‌های استانی شنا بهترین وضعیت را دارد. از طرفی مستأجری که استخر را در اختیار دارد از جامعه شنا بوده و شرایط را متوجه می‌شود. البته زمانی می‌توان از استخر‌ها استفاده کرد که تجهیزات کافی در اختیار شناگران باشد. سال‌هاست در هیئت شنای اصفهان حضور دارم و هفتمین سال ریاست خود را پشت سر می‌گذرانم. در تمام این سال‌ها وعده واگذاری استخر به هیئت استانی را شنیده‌ام و در عمل اتفاقی نیفتاده است. در نتیجه حداقل‌ها را برای توسعه شنا نداریم. از سویی دیگر سرمربی تیم ملی و جوانان شنای ایران گامر دیلانچیان و جمال چاووشی فر هستند که هر دو از اصفهان هستند. ساختاری در فدراسیون شنا ره راه افتاده که هدف اول بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و بعد از آن حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۸ است. من هم در آن ساختار حضور دارم و به طور کلی اصفهان در تیم‌های ملی و ساختار شنای ایران حضور دارد.

نمی‌توانیم قانونی را تغییر دهیم 

رئیس هیئت شنای اصفهان یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون به شنای اصفهان توجه دارند ولی به عنوان مثال ساعت ۸ شب سانس بلیت فروشی است و ساعت ۶ شناگر ما می‌خواهد داخل آب برود و دمای آب باید ۲۸ باشد. برای ساعت ۸ باید دمای آب ۳۰۰ باشد تا شناگران معمولی وارد آب شوند و ممکن نیست برای شناگر ما دمای آب مطابق دمای شنای قهرمانی باشد. پس ابتدایی‌ترین و اولین امکانات در اختیار شناگر ما قرار نمی‌گیرد. بحث ماده ۸۸ و اجاره اماکن ورزشی برای استخر‌ها یک موضوع فرا استانی و فرا وزارتی است. نمی‌توانیم قانونی را تغییر دهیم ولی شرایط را سود خود تغییر داده‌ایم. خودمان را در این شرایط نگه داشته‌ایم و به سوی موفقیت برده‌ایم.

بیشترین مستعدان را داریم

گرامی با اشاره به اینکه پس از سالیان زیادی واترپلوی اصفهان در رده‌های سنی حذف می‌شد و سال گذشته به قهرمانی کشور رسید، عنوان کرد: در بزرگسالان اگر نفرات فعلی را حفظ کنیم تا دو سه سال آینده می‌توانیم تیم داشته باشیم. با استعدادبابی از مراکز تخصصی رادیو توانسته‌ایم سکو‌های اول و دوم را در لیگ بگیریم. در رده‌های سنی اصفهان به جای یک تیم، ۱۱ تیم جمع شدند. جامعه آماری بسیار خوبی در رده‌های سنی داریم. آینده واترپلوی ایران را تأمین می‌کنیم. در لیگ آب‌های آزادی این شانس را داریم که دوم یا سوم شویم. بیشترین مستعدان را داریم و برای نگه داشت آنها کمبود استخر داریم. هیئت شنای اصفهان تنها هیئتی هستیم که در ابعاد همگانی کمک می‌کنیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر