صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

دستورالعمل آراستگی با نگاه نوآورانه به دانش‌آموزان انتقال یابد

معاون امور مدارس سمای استان بوشهر گفت: ضوابط و بخشنامه‌های آراستگی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش‌آموزان انتقال یابد.
کد خبر : 934157

به گزارش خبرنگار آنا، فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سما استان بوشهر در نشست آراستگی، آداب و رفتار سازمانی مدیران مدارس سمای استان بوشهر با تأکید بر اینکه، مفهوم آراستگی در شئون فرهنگی و رفتاری از تفکر بسیج و بسیجی سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: رعایت قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با آراستگی در محیط مدارس زمینه‌ساز امنیت، آرامش و در نهایت رشد و بالندگی علمی، معنوی و شخصیتی دانش آموزان را به همراه دارد که باید مورد اهتمام همه مدارس سمای استان باشد.

وی عنوان کرد: این اقدامات بنیادین باید با هم‌اندیشی فرهنگی معلمان و نمایندگان دانش آموزان اجرا شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارد. ضوابط و دستورالعمل آراستگی، آداب و رفتار سازمانی در محیط مدارس باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانش آموزان انتقال یابد و اثرات مخرب عدم رعایت حجاب و شئون اسلامی به دانش آموزان گوشزد شود.

معاون امور مدارس سما استان بوشهر با اشاره به اهداف این بخشنامه مبنی بر تبیین مفهوم آراستگی و عفاف با توجه به آیات قرآنی و روایات معتبر، راهکار‌هایی برای فرهنگ‌سازی آراستگی و عفاف، تعیین مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهر آرایی، افزایش نشاط، خودباوری و امید به بررسی موضوعات مرتبط با مشکلات و آسیب‌های حجاب و عفاف، نابسامانی‌های اخلاقی و اجتماعی و تبیین ارزش‌های انسانی و اخلاقی پرداخت.

هاشمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانش‌آموزان، کارکنان و اولیا دانش آموزان، مدارس سما می‌توانند نقش مهمی در تحولات فرهنگی و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه علی‌الخصوص در حوزه حجاب و عفاف ایفا کنند.

وی اضافه کرد: معاونت علوم تربیتی و مهارتی در این راستا، دستورالعملی را برای تبیین مفاهیم آراستگی و عفاف تدوین کرده و بر اجرای برنامه‌ها و اقدامات معرفتی برای ترویج این ارزش‌ها اشاره کرد که شامل برگزاری اردو‌های فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، و مسابقات فرهنگی و هنری است.

به گزارش آنا، در این نشست، مقرر شد مصادیق پوشش مجاز و غیرمجاز برای دانش‌آموزان، کارکنان و اولیای دانش آموزان ارائه شود و میثاق نامه‌ای با این موضوع در محل عمومی نصب شود. در پایان شورای فرهنگی-تربیتی استان و شورای مدرسه به‌عنوان ارکان اجرایی این دستورالعمل معرفی شدند و وظایف آنها در نظارت و اجرای مفاد آن مشخص شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر