صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ پیشرو در همکاری‌های صنعتی و تولید علم

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انعقاد ۱۸۰ قرارداد صنعتی با هدف ارتقا همکاری دانشگاه و صنعت خبر داد و گفت: در طرح کواپ این دانشکده، ۶ کارخانه صنعتی با ما وارد همکاری شدند.
کد خبر : 934098

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد امانی، رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که این دانشکده با دارا بودن ۲۸ عضو هیئت علمی شامل ۹ استاد، ۹ دانشیار، ۹ استادیار و یک مربی، نقش مهمی در پیشرفت علمی و همکاری با صنایع نساجی ایفا می‌کند. وی همچنین افزود که دانشکده تاکنون ۱۸۰ قرارداد صنعتی منعقد کرده و ۲۸۱ اختراع ثبت شده دارد. از سوی دیگر، دانشجویان و اعضای هیئت علمی تاکنون موفق به انتشار ۳۱۸۴ مقاله در همایش‌ها و ۲۴۷۸ مقاله در مجلات معتبر شده‌اند.

امانی با اشاره به زیرساخت‌های پژوهشی دانشکده اظهار داشت: ما ۳۰ آزمایشگاه و کارگاه داریم که از این تعداد ۱۷ آزمایشگاه به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مهندسی نساجی فعالیت می‌کنند. وی همچنین تأکید کرد که مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات ریسندگی و بافندگی و مرکز تحقیقات منسوجات بی‌بافت، به توسعه تحقیقات پیشرفته کمک شایانی کرده‌اند.

در بخش آموزشی، رئیس دانشکده اشاره کرد که این دانشکده در مقطع کارشناسی ۵ گرایش مختلف ارائه می‌دهد که ۳۴۷ دانشجو را پوشش می‌دهد. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۹۷ و ۵۸ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. امانی تأکید کرد که این دانشکده با دارا بودن تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری، رتبه اول را در میان دانشکده‌های نساجی کشور دارد و در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب رتبه ۱۴ (GRAS) در حوزه علوم و مهندسی نساجی شده است.

وی در ادامه به طرح‌های عملی و مشارکت با صنایع اشاره کرد و گفت: "طرح کارورزانه (کوآپ) از جمله موفقیت‌های ما در ارتباط با صنعت بوده است که از تیر ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۳ اجرایی شد و در این مدت، ۱۰ دانشجو در ۶ کارخانه صنعتی به کارآموزی پرداختند." وی همچنین از امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری با کارخانه‌های نساجی خبر داد.

امانی در پایان خاطرنشان کرد که تلاش‌های مستمر این دانشکده در جهت تقویت پیوند دانشگاه با صنعت و ارائه آموزش‌های کاربردی، این دانشکده را به یکی از مراکز پیشرو در زمینه مهندسی نساجی در کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر