صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
رئیس‌زاده در گفتگو با آنا:

مسئولین برای تسهیل ارتباطات علمی بین‌المللی به جامعه پزشکی کمک کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مجموعه نظام باید برای تسهیل ارتباطات علمی بین‌المللی به جامعه پزشکی کمک کند. کمبود این ارتباطات باعث می‌شود پزشکان در برخی از حوزه‌ها با کمبود دانش مواجه شوند.
کد خبر : 934091

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ارتباطات علمی بین‌الملل در حوزه سلامت تاثیرات عمیقی در حفظ سلامت مردم و بروز شدن آگاهی‌ پزشکان و کادر درمان دارد. علم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است؛ بنابراین می‌توان گفت باید با کشور‌هایی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند تعامل داشت تا بتوانیم دانش و اطلاعات بروز خود را با یکدیگر به اشتراک بگزاریم.

برای پیشرفت علمی چاره‌ای جز ارتباطات علمی نداریم

ارتباطات علمی بین المللی به حدی مهم و ارزشمند است که محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان در یکی از سخنرانی‌های خود به آن اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت علمی چاره‌ای جز ارتباطات علمی بین‌المللی نداریم؛ بنابراین لازم است برای رسیدن به دانش بروز و پیشرفته دنیا با کشور‌های دیگر همکاری داشته باشیم.

ارتباطات علمی بین المللی می‌تواند در زمینه‌های مختلف به حوزه سلامت کمک کند. تبادل دانش، تجربیات و فناوری‌های نوین در زمینه‌های مختلف پزشکی و بهداشتی یکی از مزایای داشتن ارتباطات علمی بین المللی است. این امر به کشور‌های در حال توسعه این امکان را می‌دهد تا از پیشرفت‌های علمی دیگر کشور‌ها استفاده کنند. از سوی دیگر همکاری‌های پژوهشی و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین کشور‌های مختلف می‌تواند منجر به تولید نتایج معتبرتر و جامع‌تر شود، زیرا هر کدام از افراد و کشور‌ها در حوزه‌های مختلف تجربیات مختلفی دارند که می‌توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

داشتن اطلاعات جدید برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها

امروزه شاهد پیدایش ویروس‌ها و بیماری‌های جدید بسیاری هستیم که ارتباطات بین‌المللی می‌تواند اطلاعات جدید و به روز را درباره شیوع بیماری‌ها و روش‌های پیشگیری و درمان آنها به تبادل بگذارد. این امر به کشور‌ها کمک می‌کند تا در مواجهه با اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها بهتر عمل کنند. همچنین تبادل تجربیات موفق بین کشور‌ها می‌تواند به بهبود سیاست‌های بهداشتی و نظام‌های سلامت کمک کند که این امر منجر به ایجاد راهکار‌های مؤثرتر برای چالش‌های بهداشتی می‌شود.

مشکلات دارویی بسیاری در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد از کمبو تا نبود اطالاعات بروز برای ساخت داروهای جدید. یکی دیگر از مزایای ارتباطات جهانی در زمینه دارو است.  با داشتن ارتباطات علمی بین‌المللی در زمینه تحقیقات دارویی می‌توان به کشف دارو‌های جدید و درمان‌های مؤثرتر برای بیماری‌ها دست یافت.

کم شدن ارتباطات علمی با دنیا یکی از معضلات جامعه پزشکی است

محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، به اهمیت داشتن ارتباطات بین‌الملل علمی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات ما در حوزه پزشکی کم شدن ارتباطات علمی با دنیا است که دلایل مختلفی هم دارد.

وی ادامه داد: بحث‌های اقتصادی و تحریم‌ها مشکلات زیادی را در زمینه بروز شدن اطلاعات به وجود آورده است. از سوی دیگر بالا بودن هزینه سفر‌ها و محدودیت‌های موجود در صدور روادید، تاثیرات منفی بسیاری را در این زمینه داشته است.

مسئولین برای تسهیل ارتباطات علمی بین‌المللی به جامعه پزشکی کمک کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: مجموعه نظام باید برای تسهیل ارتباطات علمی بین‌المللی به جامعه پزشکی کمک کند. کمبود این ارتباطات باعث می‌شود که پزشکان در برخی از حوزه‌ها با کمبود دانش مواجه شوند.

خودمان را به علم موجود در کشور محدود نکنیم

رئیس‌زاده تاکید کرد: قطعا آشنایی با ظرفیت‌های علمی دنیا، حوزه‌های نو ظهور و فناوری‌های نوین حوزه پزشکی با همین ارتباطات علمی با دنیا ایجاد می‌شود بنابراین نباید خودمان را به علم موجود در کشور محدود کنیم و در نهایت انتظار پیشرفت از خودمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر