صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو نمایشنامه در سوره‌مهر منتشر شد

دو نمایشنامه با عنوان «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» از محمدرضا آریان‌فر و «بهشت خون» به قلم هادی حوری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
کد خبر : 934072

به گزارش خبرنگار آنا،‌ محمدرضا آریان‌فر در «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» با اقتباس از آثار مشهور سه نویسنده بزرگ «جنایت و مکافات» از «فئودور داستایوفسکی»، «خانه برنارد آلبا» از «فدریکو گارسیالورکا» و «سوءتفاهم» از «آلبرکامو»، سه نمایشنامه با عناوین «برداشت دوم از قضیه یک قتل در قرن نوزدهم»، «این شال در خواب بیست سالگی‌ام سرخ می‌شود» و «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» به نگارش درآورده است.

موضوع نمایش اول درباره قتل یک پیرزن رباخوار با تبر است. دومین نمایش به زندگی چند پسر جوان در مواجهه با پدر دیکتاتورشان می‌پردازد و سومین نمایش درباره انسان‌هایی است که تحت تاثیر توهمات و قضاوت عجولانۀ خود زمینۀ قتل‌هایی را فراهم می‌کنند.

«بهشت خون» از هادی حوری عنوان دومین نمایشنامه‌ای است که این روز‌ها در نشر سوره‌مهر به چاپ رسیده است. این نمایشنامه نتیجه چندین سال پژوهش نویسنده در زمینه خاستگاه تروریسم‌های ایدئولوژیک در جهان است. این اثر ضمن آشنا کردن مخاطب با تاریخ تروریسم از آغاز تا به امروز و بررسی دیدگاه انواع تشکل‌ها و سازمان‌های تروریستی، به بحث و طرح دیدگا‌های فلسفی در رد چنین حرکت‌های مذموم و خشن می‌پردازد.

«سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» و «بهشت خون» هر کدام با شمارگان ۵۰۰ در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر