صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی ایران برای پذیرش دانشجوی ژاپنی در رشته‌های علوم انسانی

وزیر علوم گفت: ایران آمادگی دارد از دانشجویان ژاپنی در رشته های علوم انسانی مانند اسلام شناسی، زبان فارسی و سایر موضوعاتی که مورد علاقه دانشجویان ژاپن باشد، پذیرش دانشجو داشته باشد.
کد خبر : 933984

به گزارش خبرگزاری آنا، در آستانه سفر وزیر علوم کشورمان به ژاپن برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه؛ تسوکادا تاماکی سفیر کشور ژاپن در ایران با حضور در ستاد وزارت علوم با دکتر سیمایی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر علوم در این دیدار، علاوه بر تبریک انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن، گفت: تاریخ روابط دو کشور به قرون گذشته بر می‌گردد که همواره بین آنها روابط دوستانه و حسنه‌ای برقرار بوده است.

سیمایی اظهار داشت: همکاری‌های علمی ایران و ژاپن همچون دیگر روابط، از گذشته برقرار بوده و تعدادی از مدیران اجرایی و دانشگاهی ما از فارغ التحصیلان ژاپن هستند که علاقه‌مندیم این مهم به صورت متقابل در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وزیر علوم افزود: ایران آمادگی دارد از دانشجویان ژاپنی در رشته‌های علوم انسانی مانند اسلام شناسی، زبان فارسی و سایر موضوعاتی که مورد علاقه دانشجویان ژاپن باشد، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی با اشاره به تدریس زبان ژاپنی در دانشگاه تهران، گفت: انتظار داریم کرسی زبان فارسی که قبلاً در دانشگاه‌های ژاپن دایر بوده با قدرت فعال و احیا شود و ما آمادگی اعزام استاد زبان فارسی و تأمین محتوا را برای این موضوع داریم.

سیمایی، حوزه محیط زیست را از جمله دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور اعلام و گفت: نباید تحریم‌های ظالمانه مانع ارتقای روابط علمی دو کشور شود.

وزیر علوم با اشاره به حضور خود در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه که در ژاپن برگزار می‌شود گفت: نگاه ایران و ژاپن در مسائل علمی به هم نزدیک است زیرا هر دو کشور توجه به انسانیت را محور علم می‌دانند.

سیمایی گفت: اولین دیدار خارجی اینجانب به عنوان وزیر علوم با ژاپن بوده است که حاکی از اهمیت این کشور در نگاه ملت و دولت ایران دارد.

سفیر ژاپن: حضور وزیر علوم در اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه، فرصت ارتباط علمی با جهان است

تسوکادا تاماکی سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: حضور وزیر علوم ایران در بیست و یکمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه فرصت مناسبی برای معرفی ایده‌ها و ابتکارات علمی ایران به دنیاست و زمینه تقویت همکاری‌های علمی با ژاپن را فراهم می‌کند. وی افزود: ژاپن درحوزه محیط زیست با ایران همکاری‌هایی داشته است که می‌تواند توسعه یابد.

امید رضایی فر، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم نیز در این دیدار گفت: زمینه‌های همکاری ایران و ژاپن متعدد است و بهتر است با امضای تفاهم نامه همکاری، مسائل مورد علاقه را با جدیت پیگیری کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظر به تجارب موفق ایران در زمینه نمایه کردن مقالات علمی و نیز هوشمندسازی نظام عرضه و تقاضای پژوهش، آموزش و فناوری امکان همکاری با ژاپن وجود دارد.

علیرضا زراسوندی رئیس پارک علم و فناوری بین المللی ایران نیز در این دیدار گفت: ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این پارک مستقر هستند که امکان همکاری با ژاپن در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری کشورمان، از سفیر ژاپن برای بازدید از این ظرفیت بزرگ دعوت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر