صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
در حال بروزرسانی...

کنعانی: پشیمان کننده عمل کرده و دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد/ سیدحسن نصرالله با بمب‌های اهدایی آمریکا ترور شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ما قاطع می‌ایستیم ما پشیمان کننده عمل خواهیم کرد و دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد. اگر شرایط اقتضا بکند و اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد.
کد خبر : 933918

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با حضور رسانه‌ها درباره تحولات اخیر منطقه اظهارکرد: سید حسن نصرالله شهید شد اما حزب‌الله و مکتب سید حسن زنده است و زنده خواهد ماند و ما تردید نداریم که جبهه‌های مقاومت، ملت‌های منطقه و ملت بزرگ فلسطین و لبنان، مرگ صهیونیسم و جشن آزادی قدس شریف را در آینده نزدیک در بیت‌المقدس برگزار خواهند کرد و رژیم غاصب صهیونیستی از اینگونه جنایات ترفی نخواهد بست و شکست خود را با توسل به اینگونه جنایات و کارهای تروریستی هرگز ترمیم نخواهد کرد و رژیم آمریکا نیز در تداوم حمایت‌های ننگن و شرم‌آور خود از رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد راهبردی را در منطقه به دست نخواهد آورد و شکست‌های سنگین خود در منطقه را با توسل به این روش‌ها نخواهد توانست جبران کند.

وی با اشاره به شهید شدن سردار نیلفروشان اظهارکرد: به روح پاک این شهید عزیز که همراه دبیرکل حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف حمله رژیم تروریستی صهیونیستی قرار گرفت درود می‌فرستیم و اطمینان می‌دهیم که خون پاک این عزیز و دیگر شهیدان ما هرگز هدر نخواهد رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بعد از اقدام جنایتکاران رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت با بمب‌های اهدایی آمریکا برای ترور رهبر حزب‌الله لبنان، جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را در دستور کار قرار داد و با توجه به حضور سید عباس عراقچی در نیویورک در همان‌جا مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران را عنوان کردند.

کنعانی افزود: عراقچی در گفت‌وگو با مقامات ذی ربط از جمله دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برگزاری اجلاس فوق العاده فوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را درخواست کرد.

وی گفت: عراقچی در دیدار با گوترش مواضع و دیدگاه های ایران در این رابطه را مطرح کردند و از دبیرکل سازمان ملل خواستند به طور جدی تقاضای فلسطین و لبنان و ایران برای اتخاذ تصمیمات جدی توسط شورای امنیت را دنبال کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه مطالبه برای اقدام قاطع کشورهای اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی یک مطالبه مستمر از سوی جمهوری اسلامی ایران هست، اظهارداشت: کشورهای اسلامی از ظرفیت های فراوانی برای اعمال فشار و تنبیه رژیم صهیونیستی برخوردار هستند؛ مهم شکل‌گیری اراده‌هاست. این انتظار و مطالبه فقط دولت و ملت ایران نیست بلکه در اصل این مطالبه و انتظار به حق ملت مظلوم فلسطین است از کشورهای که برای اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی و ایجاد بازدارندگی در مقابل ماشین کشتار این رژیم استفاده بکنند.

کنعانی افزود: مایه تاسف هست که مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت در سایه نقش آفرینی های مخرب دولت آمریکا تاکنون نتوانسته از عهده ایجاد بازدارندگی در مقابل ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین بربیاید.

وی ادامه داد: حمایت از فلسطین نه فقط حمایت از ملت مظلوم فلسطین که آن هم یک واجب است بلکه حمایت از امنیت منطقه و ملت‌های منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی پس از یک سال وحشی‌گری در غزه به هیچ کدام از اهداف خود نرسید. ایران بارها و بارها  تلاش کرد و هشدار داد به جامعه جهانی که ادامه جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه در سایه جنگ طلبی و آتش افروزی این رژیم می‌تواند دامنه بی‌ثباتی و ناامنی و خطر جنگ را در منطقه گسترش بدهد.

کنعانی تأکید کرد: این به معنی نیست که ایران از جنگ می‌ترسد؛ ما جنگ طلب نیستیم اما برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه تلاش می‌کند و همچنین در مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه و تعدی به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مورد هدف قرار دادن منافع ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دست بسته نمانده و دست بسته نخواهد ماند.

واکنش به تحریم گروه رسانه اسپوتنیک از سوی برخی از کشورهای غربی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در ایران مبنی بر تحریم گروه رسانه اسپوتنیک از سوی برخی از کشورهای غربی به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت: این یک دوگانگی آشکار در حرف و عمل  از سوی برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا و اروپا است، آنها در حالی از چرخش آزادی اطلاعات صحبت می‌کنند که در عمل کاملاً خلاف آن عمل می‌کنند و  از ابزار تحریم  فقط علیه دولت‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بلکه علیه رسانه‌ها از جمله رسانه‌های مستقل و حوزه مقاومت استفاده می‌کنند و در واقع تلاش می‌کنند دیگر صداها را که متفاوت با نگاه آنها است، خاموش کنند.

 در مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه  دست بسته نبوده‌ایم و نخواهیم ماند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود  در این نشست در پاسخ به سوالی با بیان اینکه «ملت ایران جنگ‌طلب نیست» گفت: ما برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه تلاش می‌کنیم و در مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه که امنیت ملی ما را مورد تعدی و هدف قرار دهد هیچ‌گاه دست بسته نبوده‌ایم و دست بسته نخواهیم ماند.

وی تاکید کرد: کسی که در برابر امنیت ملی ایران بایستد قطعاً پاسخ اینگونه اقدامات ماجراجویانه را بدون هیچ‌گونه تردیدی دریافت می‌کند، ما در این زمینه شعار نمی‌دهیم، عمل می‌کنیم و عمل خود را نشان داده‌ایم.

کنعانی تاکید کرد: ما به  کسانی که به منافع ملی ما  تعدی کنند، پاسخ پشیمان کننده می‌دهیم و دست و پای متجاوز را قطع می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست خبری گفت: رژیم  صهیونیستی پس از یک سال وحشی‌گری در غزه به هیچ کدام از اهداف خود نرسید.

اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد

کنعانی با اشاره به تلاش‌های ایران  برای حمایت از مقاومت  مردم فلسطین و حفاظت از صلح و امنیت منطقه گفت: ایران بارها و بارها تلاش کرد و هشدار داد به جامعه جهانی که ادامه جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه در سایه جنگ طلبی و آتش‌افروزی این رژیم می‌تواند دامنه بی‌ثباتی و ناامنی و خطر جنگ را در منطقه گسترش بدهد.

انداختن چفیه بر گردن توسط کنعانی هنگام تهدید کردن رژیم صهیونیستی

وی  در حالی که چفیه بر گردن خود می‌انداخت، گفت: ما فرزندان الی بیت المقدس هستیم و اگر شرایط اقتضا بکند و اگر زمان آن برسد الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این واقعاً یک آبروریزی است به ویژه برای کسانی که متأسفانه هم دم از صلح و امنیت بین‌المللی می‌زنند و هم از یک رژیم متجاوز غاصب و مرتکب جنایت جنگی این‌گونه در مجامع بین‌المللی حمایت می‌کنند.

کنعانی افزود: در طول سال های اخیر شاهد دوگانگی آشکار در حرف و عمل به ویژه از سوی کشورهای غربی و در راس آن ها آمریکا و دیگر متحدان اروپایی آمریکا هستیم که از آزادی بیان حرف می زنند و خلاف آن عمل می کنند.

ایران نیروی نیابتی در منطقه ندارد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه «ایران نیروی نیابتی در منطقه ندارد»، گفت: ما از گروه‌های مقاومت ضد صهیونیست که در راستای کمک به آرمان فلسطین و تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین عمل می‌کنند، حمایت می‌کنیم  و به این رویکرد خود پایبند هستیم.

هیچ اقدام تجاوزکارانه‌ای از لیست ما حذف نمی‌شود

وی بار دیگر تاکید کرد: ما در مسیر حفاظت از  امنیت ملی خود قاطع و بازدارنده عمل می‌کنیم و طولانی شدن برخی از اقدامات برای پاسخگویی به معنای نادیده گرفتن اقدامات تجاوزکارانه نیست و هیچ اقدام تجاوزکارانه‌ای از لیست ما حذف نمی‌شود و ما به صورت قاطع عمل می‌کنیم.

سفر گروسی به تهران امر بدیعی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه  همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفر «گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران با توجه به رایزنی‌های انجام شده گفت: در خصوص سفر گروسی به تهران گفت‌وگوها و مذاکراتی صورت گرفته است.

 وی با بیان این که سفر گروسی به تهران یک امر بدیعی نیست و این رفت و آمد‌های دیپلماتیک از گذشته بوده و ادامه دارد، در بخشی دیگر از  صحبت‌های خود گفت: گفت‌وگوهای آقای اسلامی و عراقچی با آقای گروسی در وین و نیویورک مثبت بوده است.

 کنعانی تاکید کرد: طبیعتاً اگر در آژانس هم اراده جدی برای پیگیری امور مشترک در چارچوب حرفه‌ای و تخصصی آژانس وجود داشته باشد، امکان استمرار این گفت‌وگوهای حرفه‌ای و حل و فصل مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس هم حتماً وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی  در مورد سفر نخست وزیر روسیه به تهران  و این که آیا در جریان این  سفر توافق راهبردی بین ۲ کشور امضا خواهد شد، گفت: در چارچوب برنامه‌ریزی انجام شده، امروز شاهد سفر کاری نخست‌وزیر روسیه به ایران خواهیم بود. ایشان در این سفر دیدار‌های مختلفی خواهند داشت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده با آقای عارف و رئیس‌جمهور دیدار خواهند داشت.

امضای نهایی سند جامع همکاری راهبردی بین ایران و روسیه موکول به توافق ۲ کشور در تعیین سطح امضاکنندگان است

وی با بیان اینکه تعدادی از وزرای اقتصادی و مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی روسیه نخست‌وزیر روسیه را در سفر به تهران همراهی می‌کنند، گفت: در این سفر در مورد آخرین وضعیت روابط ۲ کشور در حوزه‌های اقتصادی و پیشبرد طرح‌های اقتصادی مشترک به خصوص در حوزه انرژی و حمل و نقل و افزایش مبادلات تجاری رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.

کنعانی گفت همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم سند جامع همکاری راهبردی بین ایران و روسیه تنظیم و پاراف شده و امضای نهایی آن موکول به توافق ۲ کشور در تعیین سطحی است که این توافق را امضا کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه آیا در جریان حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت غیر از سردار نیلفروشان، ایرانی دیگری به شهادت رسیده است، گفت: تا این لحظه اطلاع دیگری غیر از آنچه که اعلام شده در اختیار ندارم.

نیازی به اعزام نیروهای کمکی و داوطلب از سوی ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه آیا ایران قصد دارد که نیروی داوطلب و کمکی برای جنگ به لبنان اعزام کند، اظ‌ها کرد: ما معتقدیم که ملت‌ها و کشور‌های منطقه از جمله لبنان از توانایی و  اقتدار لازم برای مقابله با تجاوزگری‌ها برخوردار هستند و نیازی به اعزام نیرو‌های کمکی و داوطلب از سوی ایران نیست و هیچ درخواستی نیز از هیچ طرفی نداشتیم و اطمینان داریم که آنها نیازی به کمک‌های انسانی از این دست ندارند.

وی همچنین تصریح کرد:  آنچه که مشخص است این است که مردم فلسطین و لبنان در یک جنگ نابرابر قرار دارند و ما شاهد حمایت‌های آمریکا و برخی از کشور‌های غربی از رژیم متجاوز صهیونیستی در انجام جنایت‌هایش هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر دستگیری جاسوس مرتبط با ایران جهت ترور نتانیاهو گفت: من اظهار نظری در مورد ادعاهای واهی مقامات فاسد رژیم صهیونیستی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آقای گروسی صحبت از برجام ۲ و مسائل این چنینی کرده است گفت: از خود آقای گروسی بپرسید که منظورشان از این سخنان  چه بوده است.

همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه را یک اصل می‌دانیم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ  به سوالی مبنی بر اینکه ولیعهد کویت در صحبت‌های خود در  نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ایران خواسته که در امور کشورهای منطقه دخالت نکند، نظر ایران در این ارتباط چیست؟ گفت: مستند این اظهارات را ندارم و نشنیده‌ام.

کنعانی ادامه داد : ایران کشور مهم منطقه در حوزه خلیج فارس و غرب آسیا و معتقد به همکاری‌های منطقه‌ای و پیشبرد این سیاست در چارچوب عدم مداخله کشورها در امور یکدیگر است و ما همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه را یک اصل می‌دانیم.

پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران قطعی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال یک خبرنگار رسانه ترکیه‌ای مبنی بر اینکه برخی از اخبار منتشر شده که آمریکا و کشورهای غربی به ایران گفته بودند که پاسخ ترور اسماعیل هنیه را در برابر برقراری آتش‌بس در غزه ندهد و آنها در این زمینه به قول خود عمل نکرده‌اند، گفت: آنچه که مسلم است این است که  پاسخ به اقدام جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران قطعی است و تردیدی در آن  نیست.

کنعانی تاکید کرد: جنایتکاران از پیگرد و در واقع تنبیه در امان نخواهند ماند.

وی افزود: حمایت ما از مسئله فلسطین و ملت مظلوم فلسطین و مقاومت فلسطین هم در جای خود محفوظ هست و این ۲ در کنار همدیگر تداوم پیدا خواهد کرد.

ایران نشان داده که  فشارپذیر نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از منابع غربی مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با آقای پزشکیان گسترش روابط ۲ کشور را منوط به آزادی سه  شهروند فرانسوی در ایران دانسته و یا اینکه وزیر خارجه انگلیس نیز از آقای عراقچی خواسته که ایران به حزب‌الله فشار بیاورد و در این صورت روابط ۲ کشور گسترش پیدا می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که  فشارپذیر نیست و تحت فشار با هیچ کشوری مذاکره‌ و گفت‌وگو نمی‌کند.

 وی تاکید کرد: ایران کشوری توانمند و مقتدر است و در چارچوب گفت‌وگوها، مواضع اصولی خود را بیان می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: گفت‌وگوهای ما با طرف‌های مختلف اروپایی در فواصل زمانی مختلف، همواره وجود داشته است و ما در این گفت‌وگوها دیدگاه‌های خود را  به صورت شفاف و روشن مطرح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مشروط کردن گفت‌وگوها به یک خواسته‌ای را قویاً رد می‌کنیم و اساساً چنین چیزی را نمی‌پذیریم.

فضای دیپلماتیک برای ادامه گفت‌وگوها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف‌های برجام به توافق باز است

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک در این ارتباط  و اینکه تحولات اخیر در منطقه چه تاثیری برای این موضوع می‌گذارد، گفت: برجام موضوع مشخص و هدف مشخصی دارد و ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد.

وی تاکید کرد : فضای دیپلماتیک برای ادامه گفت‌وگوها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف‌های برجام به توافق باز است و این موضوع ارتباطی با موضوعات دیگر ندارد و چارچوب آن مشخص است.

تلاش‌ها تا تحقق آزادی نوری ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت «محمدرضا نوری» شهروند ایرانی بازداشت شده در عراق توسط آمریکایی‌ها گفت: ایران تلاش‌های سنگین و گسترده‌ای را برای تحقق آزادی محمدرضا نوری انجام داده و موفقیت‌های بسیار خوبی را به دست آوردیم و در سفر رئیس‌جمهور این موضوع محل اهتمام جدی بوده و مقامات عراق اعلام آمادگی کردند در مسیر همکاری‌های دوجانبه برای تحقق آزادی آن کمک کنند.

وی گفت: تلاش‌ها تا تحقق آزادی این شهروند ایرانی ادامه خواهد یافت.

با پاکستان در خصوص ثبات و امنیت در منطقه موضع و رویکرد مشترک داریم

کنعانی درباره اقدامات تروریستی اخیر صورت گرفته از سوی گروه تروریستی جیش الظلم در منطقه سیستان و بلوچستان و آخرین رایزنی‌های امنیتی ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان در ارتباط با امنیت مرزها گفت: این گروه جنایت‌پیشه جزو گروه‌هایی است که تحت حمایت طرف‌های مشخص از سوی نظام سلطه مورد استفاده ابزاری و سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما و پاکستان در خصوص ثبات و امنیت در منطقه موضع و رویکرد مشترک داریم. بی‌ثباتی در منطقه برای امنیت ایران و پاکستان مخل است و ۲ کشور برای مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند و همکاری‌های خود را  در این زمینه ادامه خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چهاردهم سیاست تنش‌زدایی را در پیش گرفته است و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در سخنرانی‌ها و دیدارهای  خود در مجمع عمومی سازمان ملل  بر این موضوع به نوعی تاکید کردند و اکنون  به نظر وی تحولات موجود در منطقه چه تاثیر منفی می‌تواند در پیشبرد این سیاست داشته باشد؟ گفت: مقابله با عوامل بی‌ثبات کننده در منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران منافاتی با تلاش‌های ایران برای گفت‌وگوهای سازنده با طرف‌های مختلف در دنیا و مشخصا طرف‌هایی که مایل باشند با ایران برای رفع مشکلات و اختلافات و سوءتفاهمات مبتنی بر احترام متقابل گفت‌وگو کند، ندارد.

به حمایت از مردم فلسطین و دولت لبنان ادامه خواهیم داد

 کنعانی تصریح کرد: به حمایت از ملت‌های منطقه، جریان‌های مقاومت و دولت‌های منطقه در مقابل تجاوزگری رژیم اشغالگر پایبند هستیم و معتقدیم حمایت طرف‌های مشخص غربی از این رژیم ، عامل تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه است و اگر به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند باید به این حمایت‌های غیرقابل دفاع خود پایان دهند.

کنعانی افزود: به حمایت از مردم فلسطین و دولت لبنان ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: معتقدیم رژیم غاصب صهیونیستی مهم‌ترین عامل بی ثباتی در منطقه است.

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد : مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مغتنمی بود که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مواضع ایران را در نشست‌های متعدد چه در سخنرانی در مجمع‌ عمومی چه در شورای امنیت و چه در دیدارهای دوجانبه مطرح کنند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری گفت: این واقعا آبروریزی است که تریبون سازمان ملل در خدمت یک رژیم متجاوز و نخست‌وزیر یک رژیم جنایتکار جنگی قرار بگیرد و آنها از این تریبون برای تهدید دولت‌های مستقل و عضو سازمان ملل استفاده کنند.

وی  تاکید کرد: این آبروریزی است به ویژه برای کسانی که دم از صلح می‌زنند و از دیگر سو از  رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی در مجامع بین‌المللی حمایت می‌کنند.

 کنعانی تاکید کرد: البته در مجمع عمومی سازمان ملل، نماینده کشورها نشان دادند که به چه میزان از این  رژیم جنایتکار و سردمداران آن متنفر هستند.

برای دفاع از ملت فلسطین منتظر کسی باقی نمی‌مانیم

وی در پاسخ به سؤالی در مورد کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود در منطقه در  بخشی از سخنان خود در این زمینه گفت: اهدای بمب‌های یک تنی به رژیم صهیونیستی برای استفاده‌های ضدبشری علیه اماکن مسکونی و آوارگان ساکن در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، مدارس محل سکونت آوارگان و علیه منطقه پرجمعیت و متراکم از ساکنان مدنی و شهروندان در ضاحیه جنوبی بیروت چه نسبتی با شعار حقوق بشر و دفاع از آن دارد؟ آنها چه پاسخی برای افکار عمومی دنیا دارند؟

کنعانی ادامه داد: آنها که با شعار دفاع از یک شهروند در یک کشوری همه امکانات سیاسی، رسانه‌ای و ابزارهای اقتصادی خود را برای اعمال فشار بر آن کشور در راستای مطامع سیاسی خود به کار می‌گیرند، برای کشتار ۴۲ هزار انسان بی‌گناه که بیش از ۱۵ هزار زنان و کودکان در جغرافیای فلسطین هستند چه پاسخی دارند؟

وی گفت: ایران به مسئولیت‌های خود عمل کرده و خواهد کرد. برای دفاع از ملت فلسطین منتظر کسی باقی نمی‌مانیم و از ابتدای پیروزی انقلاب این گونه عمل کرده و هزینه‌های سنگینی پرداخت کردیم.

کنعانی همچنین در این نشست بار دیگر تاکید کرد: قطعاً ایران برای حمایت از امنیت ملی و متحدان خود ذره‌ای تردید نخواهد کرد و اقتدار لازم را در این زمینه دارد و در عمل بارها و بارها این موضوع را  اثبات کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر