صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

رژیم صهیونیستی در دنیا منزوی شده است/ جمهوری اسلامی از ابتدا زیر بار قدرت‌های جهانی نرفت

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در دنیا منزوی شده است، گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا زیر بار قدرت‌های به اصطلاح جهانی نرفت.
کد خبر : 933913

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نشستی با حضور استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و جانبازان گرانقدر، شهادت رهبر مقاومت اسلامی لبنان سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

ایمان خنشا درباره مسائل منطقه گفت: رژیم صهیونیستی با جنایت بزرگی که در قتل‌عام مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان فلسطین و لبنان انجام داده به شدت در دنیا منزوی شده و سالن خالی نشست اخیر سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو خود بیانگر این موضوع بود و آمریکا نیز با حمایت بی‌قید و شرط از این رژیم جنایتکار و سرکوب دانشجویان آمریکایی آبرویی در دنیا ندارد و پیروزی نهایی براساس وعده قرآن از آن حزب‌الله است.

جانباز هشت سال دفاع مقدس و استاد حوزه انقلاب و علوم سیاسی هم درباره جریان‌های مختلف سیاسی در دنیا قبل از انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی، ایران فقط دو جبهه کمونیسیم به رهبری شوروی و لیبرالیسم به رهبری آمریکا وجود داشت و تمام کشور‌های دنیا الزاماً تحت سلطه یکی از این دو بلوک قدرت بودند و جمهوری اسلامی نخستین قدرتی بود که تحت سلطه هیچ‌کدام از این قدرت‌های جهانی نبود.

علی شمسایی، دلیل اصلی وقوع جنگ علیه ایران را استقلال ایران در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب دانست و هدف آمریکا و شوروی از تحمیل جنگ به ایران توسط صدام را فرسایس توان انقلابی و در نهایت وابستگی مجدد ایران همانند قبل انقلاب به خودشان دانست.

وی همچنین درباره کودتای ۲۸ مرداد بر علیه مصدق گفت: مصدق اصلاً بحث مذهبی نداشت و صرفاً دنبال ملی کردن نفت بود و به آمریکا برای غلبه بر انگلیس اعتماد کرد، اما پاسخ این اعتماد با کودتای آمریکایی علیه خودش داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر