صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

مرکز رشد دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی می‌شود

مسئولان در نشستی راه‌های راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : 933902

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، نشست «بررسی قرارداد راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس» با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان فارس و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

این نشست درراستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی، فناوری و نوآوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود بر پایه نیاز‌های توسعه استان فارس برگزار شد.

{$sepehr_key_2307}

چگونگی قرارداد راه‌اندازی مرکز رشد مشترک توسط نمایندگان دو دستگاه در این نشست بررسی و راهکار‌های افزایش میزان همکاری با هدف تسهیل روند رشد واحد‌های فناور و دانش‌بنیان پیش‌بینی شد.

همچنین به‌منظور استفاده از تمام توانایی‌های موجود در دانشگاه و پارک علم و فناوری استان فارس تأکید شد تا بتوان مشکلات صنایع استان فارس با ایجاد این مرکز تا حد امکان رفع و به صنایع ثروت‌آفرین تبدیل کرد.

در این جلسه مقرر شد ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری مرکز رشد مشترک بین دانشگاه و پارک در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس براساس اولویت‌بندی مناطق در دستورکار دو سازمان قرار گیرد.

{$sepehr_key_2314}

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به اینکه مراکز رشد ازجمله محور‌هایی هستند که درراستای توسعه قرار دارند، بیان کرد: با ایجاد مرکز رشد مشترک می‌توان فعالیت‌های حوزه فناوری را افزایش و آنها را در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار داد.

حسن سلطانی تشریح کرد: پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی این مرکز رشد مشترک تلاش می‌کنند زمینه شکوفایی و حمایت از خلّاقیت، نوآوری و کارآفرینی برای جوانان مبتکر، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تجاری‌سازی دستاورد‌های تحقیقاتی و توسعه کسب و کار‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان را مهیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر