صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کالیفرنیا لایحه امنیت هوش مصنوعی آمریکا را نپذیرفت

فرماندار کالیفرنیا لایحه ایمنی هوش مصنوعی را که به شدت مورد اعتراض قرار گرفته بود، وتو کرد.
کد خبر : 933901

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا لایحه ایمنی هوش مصنوعی را که به شدت مورد مناقشه قرار گرفته بود پس از اعتراض صنعت فناوری، وتو کرد و گفت که این لایحه می‌تواند شرکت‌های هوش مصنوعی را از ایالت بیرون کند و مانع نوآوری شود.

نیوسام گفت که این لایحه در نظر نمی‌گیرد که آیا یک سیستم هوش مصنوعی در محیط‌های پرخطر مستقر می‌شود، شامل تصمیم گیری‌های حیاتی یا استفاده از داده‌های حساس می‌شود و استاندارد‌های سخت گیرانه‌ای را حتی برای ابتدایی‌ترین کارکرد‌ها اعمال خواهد کرد.

نیوسام گفت که از متخصصان برجسته در زمینه هوش مصنوعی مولد خواسته است تا به کالیفرنیا در توسعه چارچوب‌های حفاطتی قابل اجرا که بر توسعه یک تحلیل مسیر تجربی و مبتنی بر علم تمرکز دارند، کمک کنند.

هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، عکس و ویدیو در پاسخ به درخواست‌های باز ایجاد کند - هیجان و ترس‌ها را برانگیخته است که می‌تواند برخی مشاغل را منسوخ کند، انتخابات را به تعویق بیندازد و به طور بالقوه بر انسان‌ها غلبه کند و اثرات فاجعه باری داشته باشد.

نویسنده این لایحه، سناتور ایالتی دموکرات اسکات وینر، گفت که قانون گذاری برای محافظت از مردم قبل از اینکه پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی غیرقابل کنترل شوند، ضروری است. صنعت هوش مصنوعی در کالیفرنیا به سرعت در حال رشد است و برخی از رهبران آینده این شرکت‌ها در این ایالت را در صورت تبدیل شدن این لایحه به قانون زیر سوال بردند.

وینر گفت که این وتو باعث می‌شود که کالیفرنیا امنیت کمتری داشته باشد به این معنی که شرکت‌هایی که قصد ایجاد این فناوری بسیار قدرتمند را دارند، با هیچ محدودیت اجباری مواجه نیستند.

وی افزود: تعهدات داوطلبانه صنعت قابل اجرا نیستند و به ندرت برای عموم خوب عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر