صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

24 درصد مردم دچار پرفشاری خون هستند ولی از آن بی‌خبرند

معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت گفت: در کشور ما حدود 24 درصد جمعیت از پرفشاری خون رنج می‌برند که متاسفانه حدود 50 درصد از آن‌ها هیچ‌گونه کنترل درمانی ندارند.
کد خبر : 933858

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی، متخصص قلب با بیان اینکه 29 سپتامبر به عنوان روزجهانی قلب نامگذاری شده است، اظهار کرد: نظر به اهمیت بیماری قلب و عروق در سطح جهان و تاثیر آن بر مرگ و میر جهانی (سالانه بیش از 19 میلیون مرگ و میر) و هزینه‌های بسیار بالای درمانی ناشی از درمان سکته‌های قلبی و پیوند قلب، این روز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه در ایران نیز مانند کشورهای پیشرفته دنیا، بیماری‌های قلبی و عروقی علت اول مرگ و میر است و در حال حاضر حدود 45 درصد کل مرگ و میر کشور ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی است که منجر به حدود 160 هزار مرگ در سال می‌شود.

فرشیدی ادامه داد: اگرچه آمار مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری‌های قلب و عروقی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است اما عواملی مانند عدم دسترسی به خدمات سلامتی مناسب خصوصا در کشورهای با درآمد پایین، تاثیر منفی بیشتری دارد. خوشبختانه با کنترل عوامل خطری مانند بیماری قند (دیابت)، پرفشاری خون و مصرف دخانیات به میزان زیادی از هزینه‌های ناشی از بستری کاهش داده شود.

فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بیان کرد: روز جهانی قلب فرصت بسیار مناسبی است که با ارائه آموزش‌های عمومی خصوصاً در ارتباط با تغذیه مناسب، افزایش فعالیت‌های بدنی و کاهش وزن در جهت حفظ سلامتی قلب گام برداریم.

معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت گفت: در کشور ما حدود 24 درصد جمعیت از پرفشاری خون رنج می‌برند که متاسفانه حدود 50 درصد از آن‌ها هیچگونه کنترل درمانی ندارند یا اصولاً از ابتلا به این بیماری بی‌خبرند. امید به زندگی در کشور ما افزایش خوبی داشته است، اما افزایش سن ما را با درگیری‌های بیماری‌های مزمن که هزینه‌های بسیار سنگینی به نظام سلامت تحمیل می‌سازد، مواجه ساخته است. تشخیص به موقع و پیگیری درمان مناسب می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های درمانی و عوارض ناشی از بیماری‌های قلب و عروق کاهش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فشار خون
ارسال نظر