صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

پیام تسلیت فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در پی شهادت سید حسن نصرالله

فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.
کد خبر : 933833

به گزارش خبرگزاری آنا، جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

متن این پیام‌ها به شرح زیر است:

 

پیام سردار «قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

برادران غیورم در حزب الله سرافراز لبنان

سلام علیکم بما صبرتم

شهادت مظلومانه و جانگداز رهبر مجاهد حزب الله جناب سیّد حسن نصرالله، همه ما را داغ‌دار و جبهه مقاومت اسلامی و آزادگان جهان را سوگوار نمود. آن عزیز سفرکرده، همه عمر بابرکت و پرافتخار خویش را در میدان رزم با خبیث‌ترین دشمنان اسلام و قرآن گذراند و سر انجام خون الهی و جان گرامی خود را در راه آرمان‌های بلند اسلامی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سربلندی مردم لبنان تقدیم کرد.

آن سیّد نورانی با معنویت و تدابیر بی خطیر خود، جنبش حزب‌الله را رهبری کرد و به اوج قله‌های عزت و قدرت بی پایان روحی و جهادی رسانید. فرماندهی معرکه‌های سخت حرب تموز و جنگ با داعش و تکفیری‌ها در شام و عراق، صفحاتی زرین از دفتر قطور مجاهدت‌های ماندگار آن شهید سعید است.

این جانب با قلبی محزون، ولی امیدوار به فضل و عنایت الهی، شهاد سیّد بزرگ مقاومت اسلامی را به برداران مجاهدم در جنبش حزب‌الله و خانواده صبور آن شهید عزیز و همه بردارانم در جبهه مقاومت، صمیمانه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و ان‌شاءالله در ادامه راه و مکتب او تا فتح فلسطین و آزادی قدس شریف، در کنار شما خواهیم ماند.

سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۴۰۳/۰۷/۰۷

 

پیام حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

رحمت، مغفرت و رضوان الهی بر سید بزرگوار مقاومت، جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) که پس از عمری مجاهدت خستگی‌ناپذیر در مسیر اعتلای اسلام و مبارزه با استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی، در جریان حمله جنایتکارانه این رژیم جعلی به ضاحیه جنوبی بیروت به آرزوی دیرین خود رسید و به همراه جمعی از همرزمانش به قافله نورانی شهدا پیوست و به حق شهادت در راه خدا پاداشی گران‌بها برای بندگان شایسته و مقرب الهی است (عاش سعیداً و مات سعیداً).

سید مقاومت، فرمانده و رهبری شجاع، مدیر و مدبر برای حزب‌الله پرافتخار، یار و یاوری وفادار برای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و عارف و زاهدی پارسا و بصیر و متمسک به انوار نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام بود که مجاهدانه در میدان مبارزه با ظلم و تجاوزگری غاصبان منفور عالم ایستاد و با راهبری مدبرانه این شهید عالیقدر و توان‌افزایی و اقتداربخشی به حزب‌الله، افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها با شکست مواجه و پیروزی‌های تعیین‌کننده‌ای برای غیورمردان حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت برابر رژیم سفاک صهیونیستی رقم خورد.

امروز حزب‌الله سربلند یک مکتب الهام‌بخش است و بدون تردید خون پاک این مجاهد عزیز موجب قوام، استحکام و اقتدار هرچه بیشتر جبهه مقاومت برابر استکبار جهانی و رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی شده و به فضل الهی امت اسلامی و مجاهدان جبهه سرافراز مقاومت آرمان مقدس پرچمدار مقاومت لبنان در آزادی قدس شریف و محو لکه ننگین صهیونیستی از جغرافیای عالم را محقق خواهند کرد.

شهادت عزتمندانه این مجاهد نستوه را محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امت اسلامی، مجاهدان جبهه مقاومت به‌ویژه رزمندگان حزب الله، مردم غیور و مقاوم لبنان و فلسطین، آزادگان جهان و نیز خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را برای آن سید والامقام و همراهان شهیدش از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

عبدالله حاجی‌صادقی 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام دریادار «سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش

بسم الله الرحمن الرحیم
﴿ مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا﴾ احزاب/ ۲۳

با قلبی آکنده از اندوه و تأثر شهادت سید غیور مقاومت و بزرگ‌مرد تاریخ‌ساز منطقه، شهید سید حسن نصرالله را تسلیت عرض نموده و رجاء واثق داریم، آینده منطقه در دست ساخت مستحکم نیرو‌های مقاومت خواهد بود و سرنوشتی به جز شکست و ناکامی در انتظار رژیم منحوس صهیونیستی نیست.

این روحانی سلیم‌النفس، عارف مجاهد و اندیشه تابناک مقاومت، همواره پیروز و سربلند بود و جاودانه به تبار بلند شهیدان پیوست.

ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، رهبر و دبیر کل محبوب، مقتدر و سیدالشهدای حزب الله لبنان و یاران و همراهان شهیدشان به پیشگاه امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) خانواده معزز شهید نصر الله به‌ویژه همسر مکرمه و فرزندان مقاوم ایشان و همه مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله در رزمگاه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها، از درگاه ایزد متعال برای آن شهید عزیز علو درجات در اعلی‌علیین و حُسن فرجام و پیروزی نهایی برای پویندگان این مسیر روشن خواستارم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار حبیب‌الله سیاری

 

پیام حجت‌الاسلام «محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾ آل عمران: ۱۶۹

رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی با حمله هوایی به مناطق مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شده و با شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله، رهبر و دبیر کل شجاع، مقتدر و سیدالشهدای حزب‌الله لبنان و یاران و همراهان آن مجاهد بزرگ صفحات ننگینی به پرونده سیاه ترور و جنگ این رژیم افزود.

تلاش رذیلانه این رژیم جنایتکار در به شهادت رساندن رهبر حزب‌الله منجر به تقویت عزم و اراده مردم شده و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد نمود.

قطعاً این حملات تروریستی که با حمایت استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار انجام می‌شود چهره پلید و منفور آمریکا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار که خلاف موازین بین‌المللی است شهادت سید حسن نصرالله، رهبر و دبیر کل محبوب، مقتدر و سیدالشهدای حزب‌الله لبنان و یاران و همراهان شهیدشان را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و امت بزرگ اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمدحسنی

 

پیام امیر سرتیپ «حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش

بسم الله الرحمن الرحیم 

فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا (سوره نساء، آیه ۷۴)

با نهایت تأسف و اندوه عمیق، شهادت دلاور و مجاهد نستوه، اسطوره و سید مقاومت و شهید بیت‌المقدس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و یاران و همراهان صدیق وی را تسلیت عرض می‌کنم. این عمل جنایتکارانه، نه‌تنها موجب جریحه‌دار شدن احساسات تمامی مسلمین جهان شد، بلکه فقدان شخصیتی برجسته، عالم و مبارز را برای همگان نمایان کرد و سبوعیت و توحش رژیم مطرود و خبیث صهیونیستی را نسبت به مجاهدان راه حق و جبهه مقاومت، عیان کرد.

شهادت سیدحسن نصرالله، برجسته‌ترین چهره‌های مقاومت، ضایعه‌ای دردناک است؛ چرا که وی نمادی از پایداری، شجاعت و ایستادگی بود و در مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت رهبری پیش‌قدم بوده و نقش مهمی در تقویت جبهه‌های مقاومت ایفا کرد. اقدام به ترور مذبوحانه و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، نشان‌دهنده قساوت دشمنان آزادی و حقایق انسانی است؛ اما دشمنان باید بدانند که جبهه مقاومت، پاسخی کوبنده‌تر، پرصلابت‌تر و نابودکننده‌تر به این رژیم نامشروع وارد خواهند کرد و راه پربرکت سید مقاومت و خون شهدای حزب‌الله، دشمنان جبهه حق را متلاشی خواهد کرد.

اینجانب از طرف خود و همرزمانم در نیروی زمینی محوری ارتش لازم میدانم که این ضایعه جانگداز را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دولت و ملت شریف ایران اسلامی و دولت‌مردان و مردم مجاهد لبنان و نیرو‌های حق‌پناه جبهه مقاومت تسلیت عرض کرده و از خداوند منان، برای خانواده و نزدیکان وی، آرزوی صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش
امیر سرتیپ کیومرث حیدری

 

پیام سردار «سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

شهادت سید مقاومت و ایستادگی، رادمرد صادق مبارزه با خبیث‌ترین جانیان ضد بشری و رژیم تروریست و سفاک صهیونی، جهادگر بی‌نظیر و فرمانده بی‌بدیل جبهه مقابله با استکبار، مجاهد نستوه دبیرکل حزب‌الله لبنان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله به دست شقی‌ترین دشمنان بشریت، مایه تأثر و اندوه فراوان شد.

رژیم منحوس صهیونیستی با آلوده کردن دستان کثیف خود به خون بهترین فرزندان اسلام، براساس سنت قطعی الهی، راه اضمحلال نهایی را سریع‌تر طی نموده و با از میان برداشتن فرماندهان عالی‌رتبه و بی‌نظیر مقاومت، این مسیر نورانی و روشن را به جلوه‌ای از الگوبرداری نسل فعلی و نسل‌های بعد مبدل می‌سازد.

خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. غم جانکاه فراق سید دلیر و غیرتمند مقاومت بسی گران و سخت است، اما وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر پیروزی آخر بر صهیونیسم غوطه‌ور در خون‌ریزی و جنایت، دل‌ها را به آینده‌ای بس روشن امیدوار می‌سازد که خون‌بهای شهیدان عزیز مقاومت چیزی جز آزادی نهایی قدس شریف نخواهد بود؛ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا (اسراء آیه ۷)

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، امت اسلامی و به‌ویژه جبهه مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و حزب الله قهرمان، بر ادامه راه نورانی این شهید عزیز و سربلند و سایر شهدای همراه وی تا محو نهایی صهیونیسم تاکید نموده و حشر و نشر سید عزیز مقاومت با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را از پروردگار متعال مسالت دارم. بی‌شک فرزندان غیور اسلام، با ایستادگی و رادمردی در مسیر عزت‌مند مقاومت، راه تمامی شهدا را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد؛ ان‌شاءالله.

غلامرضا سلیمانی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

 

پیام سردار «جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

«اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

بسم الله الرحمن الرحیم

سید حسن نصرالله، فرزند آزاده و غیور لبنان، مردی از تبار مقاومت و سربلندی بود. او کسی بود که شجاعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستاد و برای دفاع از خاک پاک لبنان و جبهه مقاومت، جان خود را در طبق اخلاص نهاد. نصرالله نه‌تنها رهبری بود که به راه اسلام انقلابی و عاشورا وفادار ماند، بلکه چون شعله‌ای فروزان، روحیه انقلابی را در دل مردم و جوانان لبنان و منطقه زنده نگه داشت.

این مرد بزرگ که مکتب عاشورا را چراغ راه خود قرار داده بود، با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین به دفاع از حق و عدالت پرداخت. نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.

بی شک مقام والای شهادت، اجری عظیم است که خداوند به پاس مجاهدت‌های بی‌بدیل به او عطا کرده است. شهادت سید حسن نصرالله، نه پایان راه، بلکه آغازگر مسیری نوین برای مقاومت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت است؛ گو اینکه با شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز این مسیر متوقف نشد. رژیم صهیونیستی با این جنایت، بزرگ‌ترین حماقت خود را مرتکب شد؛ چرا که خون این شهید، نهال مقاومت را آبیاری می‌کند و حزب‌الله دوباره از این خون تازه متولد خواهد شد.

راه نصرالله ادامه دارد و از دل این شهادت، پیروزی‌های بزرگ‌تری به بار خواهد آمد. این شهادت به مثابه نوری است که به زودی شعاعش جهانی خواهد شد و استکبار جهانی و رژیم گرگ صفت صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد.

درود خدا بر روح پاک شهید شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید والامقام سید حسن نصرالله و راه پرفروغش که تا همیشه تاریخ، برای آزادگان و حق‌طلبان چراغ هدایت خواهد بود.

این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولی امر مسلمین جهان و همه علاقه‌مندان جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور
سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

 

پیام تسلیت حجت‌الاسلام «آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت پرافتخار روحانی مجاهد و خستگی‌ناپذیر شهید والامقام آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت و همه‌ی آزادگان و آزادیخواهان در سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گویم. تبریک در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزنده خود را وقف دفاع از اسلام و قرآن و دفاع از مظلومان و محرومان در مقابله با ظالمان و زورگویان و مستکبران کرد و در راه دفاع از حق و حقانیت از هیچ سرزنش و تهدیدی نترسید و نهراسید؛ و تسلیت در شهادت مردی که خواب را از چشم سران رژیم اشغالگر قدس گرفته بود.

سردمداران آمریکا و اسرائیل و اربابان نظام سلطه بدانند مبارزه‌ی حق‌طلبانه مردم لبنان و فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست با شهادت این سید عزیز و همراهانش هرگز متوقف نمی‌شود و راه مقاومت و ایستادگی تا پیچیده شدن طومار زندگی ننگین ظالمان و جنایتکاران با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سیدضیاءالدین آقاجانپور

 

پیام امیر سرتیپ «حاتمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش

بسم رب الشهداوالصدیقین
شهادت هنرمردان خداست

شهادت پرافتخار سید شجاع مقاومت، فرمانده نستوه و سرافراز جهان اسلام، دبیرکل محبوب حزب‌الله لبنان، شهید القدس، حجةالاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نائب برحق‌شان، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (حفظه الله) و بزرگ‌مردان و زنان جبهه مبارزه با استکبار جهانی و رژیم اشغالگر و دد منش صهیونیستی، ملت‌های آزادی‌خواه جهان، تبریک وتسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک وعده صادق الهی در قرآن کریم؛ (فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ) که تنها لشکر خدا فاتح و غالب خواهد بود، محقق خواهد شد و چشمان منتظران و مؤمنان واقعی عالم به نابودی کامل نظام سلطه و رژیم جعلی، کودک‌کش و غاصب صهیونیستی روشن خواهد شد

إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ خالصانه‌ترین سلام‌ها و درود‌های خود را به روح مطهر و ملکوتی امام شهیدان، قافله شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و همه شهدای راه حق و حقیقت و راه آزادی قدس شریف که جان خویش را برای اعتلای پرچم اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و حقیقت آزادی و انسانیت و شرافت فدا کردند، نثار می‌کنیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش
سرتیپ ستاد امیر حاتمی

انتهای پیام/

ارسال نظر