صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

حزب الله لبنان خبر شهادت فرمانده بزرگ خود، شهید حاج علی کرکی را اعلام کرد

حزب‌الله لبنان با صدور اطلاعیه‌ای شهادت حاج علی کرکی یکی از فرماندهان این نیرو را تبریک و تسلیت گفت.
کد خبر : 933807

به گزارش خبرگزاری آنا، حزب‌الله لبنان با صدور اطلاعیه‌ای شهادت حاج علی کرکی یکی از فرماندهان این نیرو را تبریک و تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

با افتخار و غرور، مقاومت اسلامی به اهل مقاومت و شهدا، فرمانده جهادی بزرگ حاج علی کرکی (ابوالفضل) را تبریک می‌گوید، که همراه با جمعی از برادران مجاهد خود در حمله جنایتکارانه صهیونیستی به منطقه حاره حریک، در کنار حسین عصر ما و بزرگترین شهیدان و عظیم‌ترین فرماندهان ما، دبیرکل حزب‌الله، سید حسن نصرالله، به شهادت رسید. چه افتخار بزرگی و چه شهادت مبارکی که کمتر نظیر آن دیده شده است.

حاج ابوالفضل از زمان تجاوز صهیونیستی در سال ۱۹۸۲، فرماندهی مجاهدان مقاومت اسلامی در جنوب را بر عهده داشت و در تمامی رویارویی‌های قهرمانانه با دشمن صهیونیستی شرکت و فرماندهی کرد. او نقش تاریخی خود را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و پیروزی الهی در جنگ جولای ۲۰۰۶ ایفا کرد و از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تا شهادت مبارکش به طور مستقیم و میدانی مسئولیت فرماندهی جبهه جنوب را با تمامی محور‌ها و واحدهایش در جبهه پشتیبانی بر عهده داشت.

ما از طرف مولایمان صاحب‌الزمان (علیه السلام)، از جانب رهبر عزیز، امام خامنه‌ای، از همه مجاهدان و خانواده‌های مجاهدان و شهدا، به خاطر شهادت این فرمانده بزرگ تسلیت می‌گوییم و به ویژه به خانواده محترم او تسلیت عرض می‌کنیم و برایشان صبر جمیل و پاداش نیک دنیا و آخرت را از خداوند مسئلت داریم.

به گزارش آنا، حاج علی کرکی، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله و یکی از اعضای «شورای جهاد»، پس از شهید شدن بسیاری از رهبران مهم نظامی این گروه به دست رژیم کودک‌کش صهیونیستی، به عنوان بالاترین مقام نظامی حزب‌الله شناخته می‌شد. او که به‌عنوان جانشین فواد شکر منصوب شده بود، مسئولیت فرماندهی جبهه جنوبی حزب‌الله را بر عهده داشت.

کرکی که در سال ۱۹۶۷ در شهر نبطیه به دنیا آمد، علاوه بر شهروندی لبنان، تابعیت کشور گینه را نیز دارا بود. او یکی از چهره‌های برجسته نظامی حزب‌الله محسوب می‌شد و به دلیل نقش کلیدی خود در این گروه، همواره محل اقامت خود را تغییر می‌داد.

حاج علی کرکی به عنوان عضو شورای جهاد، نقشی مهم در تصمیم‌گیری‌های نظامی و راهبردی حزب‌الله ایفا می‌کرد. این شورا بالاترین نهاد نظامی حزب‌الله است و عملیات نظامی و جنگی این گروه، به‌ویژه علیه اسرائیل، را مدیریت می‌کند. کرکی همچنین مسئولیت فرماندهی دو فرمانده به نام‌های «طالب عبدالله» و «محمد ناصر» را داشت که واحد‌های نظامی «نصر» و «عزیز» را در جنوب رودخانه لیطانی، نزدیک مرز‌های اسرائیل، هدایت می‌کردند.

آمریکا در سال ۲۰۱۹، با اشاره به نقش برجسته کرکی در عملیات‌های نظامی حزب‌الله، او را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار دارد.

این فرمانده ارشد حزب‌الله در فوریه سال جاری از یک سوءقصد جان سالم به در برد؛ حمله‌ای که در آن محمد الدبس، یکی از رهبران حزب‌الله، شهید شد. پس از این حادثه، کرکی برای در امان ماندن از سوءقصد‌های احتمالی، چندین بار محل اقامت خود را تغییر داد.

به گفته منابع نزدیک به حزب‌الله و به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، کرکی در حمله روز گذشته شهید شده است. او سومین فرمانده ارشد حزب‌الله است که پس از فواد شکر و ابراهیم عقیل طی حملات اخیر شهید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر