صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴

خسروجردی: آینده صنعت نفت کشور مثبت است

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی آینده صنعت نفت کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با اقدامات دولت در روند مذاکرات بین‌المللی شاهد شکوفایی در این صنعت ملی باشیم.
کد خبر : 9338

حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی در میزان عرضه و تقاضا تاثیر مستقیم دارد، تاکید کرد: این قیمت‌ها باید شناور باشد.


وی تصریح کرد: مقصود از شناور بودن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها آزادسازی قیمت‌ها نیست، بلکه باید به نوعی قیمت‌ها را در محدوده‌ای که دولت مشخص می‌کند، متغیر قرار داد تا بدین شکل شرایط رقابتی حفظ شود و از سویی، سقف قیمت‌ها مشخص باشد تا خیال خریدار نیز از بابت نرخ پتروشیمی‌ها راحت باشد.


خسروجردی در ادامه با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی ایران در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار بود، گفت: این میزان نسبت به سال قبل آن ۲۲ درصد افزایش داشته است.


رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی همچنین میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سال 93 را ۱۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان صادرات پتروشیمی در سال گذشته، 31 درصد نسبت به سال 92 افزایش داشت.


خسروجردی به آمار دیگر محصولات صادراتی در حوزه نفت نیز اشاره و اظهارکرد: در این مدت میزان صادرات پلی اتیلن ۴۵ درصد، قیر پایه نفتی ۱۸ درصد، میعانات گازی 42 درصد، قیر 8 درصد، ال پی جی 43 درصد و متانول 9 درصد رشد کرده است.


وی لازمه رشد صنعت نفت کشور را حمایت از بخش خصوصی عنوان و تاکید کرد: همه مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنند و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.نفت



انتهای پیام/

برچسب ها: پتروشیمی رشد نفت
ارسال نظر