صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

توسعه پایدار بین ملل اسلامی از طریق دیپلماسی اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از طریق دیپلماسی اقتصادی به همراه تقریب مذاهب اسلامی پل ارتباطی را در عرصه وحدت و توسعه پایدار بین ملل اسلامی ایجاد کنیم.
کد خبر : 933790

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در همایش نقش دانشگاه در تقریب مذاهب اسلامی و تجلیل از شخصیت‌های تقریبی و تعاملی جنوب استان سیستان و بلوچستان که با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار برگزار شد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تقریب مذاهب اسلامی را ضرورت دانستند و نه یک انتخاب اظهار کرد: تقریب مذاهب اسلامی راهی است که آن را با ایمان و اخلاق می‌توان پیمود.

وی افزود: رسالتی را که بر عهده داشتم را با پیوند تقریب مذاهب همراه کرده یک فرماندار تقریبی، یک سفیر تقریبی و اکنون به‌عنوان یک مدیرعامل تقریبی در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی انجام‌وظیفه می‌کنم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه امروز به‌عنوان خدمتگزاران جامعه اسلامی و امت اسلام باید با همه توان و وجودمان در مسیر وحدت و تقریب گام برداریم، عنوان کرد: دانشگاه در جامعه به‌عنوان مرکز و محور برای گفت‌وگو و در واقع تقریب دل‌ها، تقریب مذاهب، تقریب انسانیت و تقریب اقوام می‌تواند این نزدیکی‌ها و دوستی‌ها را تقویت کند.

ریگی بیان کرد: امروز اندیشه و تفکر تقریب بسیار فراتر از بحث تقریب بین مذاهب است و این را می‌توانیم به‌عنوان تقریب بین ادیان توحیدی مطرح کنیم و در مرحله بعد تقریب بین ادیان و همچنین در مرحله نهایی آن را به‌عنوان تقریب بین انسانیت و بین انسان‌ها مطرح شود، گفتمان تقریبی را باید بتوانیم از گفتمان نهادی به گفتمان الهی تبدیل کرد تا بتوانیم شاهد آن تأثیرگذاری که مورد تأکید و درخواست حضرت امام راحل بود، باشیم. امیدواریم بتوانیم با برگزاری برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست این گفتمان را در دنیا جاری کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت سواحل مکران، گفت: سواحل مکران به فرموده مقام معظم رهبری گنج پنهان و یکی از راهبردی‌ترین مناطق آزاد کشور بوده و تنهاترین منطقه آزاد اقیانوسی ایران است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر صنعتی شدن گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: همان‌طور که مستحضر هستید چابهار چهارمین شهر لجستیکی کشور است و باید بتوانیم با این فرصت و ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی که در این مکان فراهم شده ، اقتصاد کشور‌های مسلمان دوست و برادر را در اینجا به هم گره بزنیم تا از طریق دیپلماسی اقتصادی به همراه تقریب مذاهب اسلامی پل ارتباطی را عرصه وحدت و توسعه پایدار بین ملل اسلامی ایجاد کنیم.

به گزارش آنا، در این همایش از شخصیت‌های تعاملی و تقریبی ملی و بین‌المللی تجلیل شد و در حاشیه همایش حاضرین در جلسه با غبارروبی مزار شهدای گمنام منطقه آزاد چابهار با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر