صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

جشنواره مشاعره علوی اقدامی سنجیده در مدح و ثنای عظمت حضرت علی(ع)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: جشنواره مشاعره علوی اقدامی سنجیده در مدح و ثنای عظمت حضرت علی(ع) است.
کد خبر : 933777

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره برگزاری چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و دوره چهارم جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر با بیان اینکه فرهنگ مهم‌ترین شاخصه در جامعه است، اظهار کرد: فرهنگ اولاترین مبحث جامعه و مقدم بر عرصه‌هاست؛ چراکه اگر فرهنگ دچار تزلزل و چالش شود، همه عرصه‌های جامعه با اختلال و مشکل مواجه خواهد شد.

{$sepehr_key_2291}

وی اضافه کرد: جهان به این موضوع اشراف پیدا کرده که هر تولید و ابداع باید در بستر فرهنگ و توجه به موضوعات فرهنگی ایجاد شود؛ چراکه اگر مباحث فرهنگی در آن لحاظ نشود؛ نه‌تنها گره‌ای از زندگی انسان باز نمی‌کند، بلکه چالش‌های جدیدی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم و اثرگذار دانشگاهیان و دبیران در آگاه‌سازی اقشار جامعه به‌‌خصوص نسل جوان، عنوان کرد: کلام استاد و معلم از بسیاری از تبلیغ‌های رسانه‌ای در جامعه اثرگذارتر خواهد بود. استادان و معلمان، الگو و راهنما هستند و بدون تردید سخن استاد در کلاس درس تا سال‌ها در ذهن دانشجو نقش خواهد بست.

رازقی متذکر شد: کار در حوزه فرهنگی، تلاش در ناپیدا‌ها است، حوزه فرهنگی مشابه قله‌ای از کوه بزرگ است که از آب بالا آمده، همگان قله را می‌بییند؛ اما، این قله خود به‌وجود آمده از بستری عظیم بوده که برای رفع یا هدایت آن باید به بستر ناپیدای آن توجه کرد.

وی با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در برگزاری هرساله جشنواره مشاعره علوی، تشریح کرد: این جشنواره علاوه بر اقدامی سنجیده در مدح و ثنای عظمت مولا علی علیه‌السلام برنامه‌ای است که موجب افتخار و بلندشدن آوازه نام دانشگاه آزاد اسلامی نه‌تنها در استان بوشهر، بلکه در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به گستره ملی جشنواره مشاعره علوی از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و المان‌ها در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره به عشق حضرت علی علیه‌السلام و درصدد درونی‌سازی معرفت علوی و الگوسازی برای جوانان از طریق شعر که ابزاری بسیار لطیف و اثرگذار است، برگزاری می‌شود.

رازقی تشریح کرد: ارزش این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی که برای ائمه اطهار علیهم‌السلام و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بوده، پایانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره علوی در تمام دوره‌های گذشته علاوه بر حمایت دانشگاه، با حمایت‌های نهاد‌های استانی نیز همراه بوده، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، بسیج اساتید استان بوشهر و صداوسیمای استان از متولیان برگزاری این جشنواره هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: اولویت اصلی ما، کیفیت‌بخشی به جشنواره و جذب مخاطب بیشتر هم به‌عنوان شرکت‌کننده و هم بیننده است و در مجموع باید گفت با بهره‌گیری از تجربیات سنوات گذشته، جشنواره هرساله پخته‌تر، شکیل‌تر، پرمعناتر و با رضایتمندی بیشتری برگزار می‌شود.

رازقی در ادامه توضیح داد: این مهم حاصل تلاش تمامی نهاد‌ها و متولیان است که تنها به عشق مولا، پا در این عرصه می‌گذارند و پاداشی جز رضایت، امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام و فراهم آوردن لحظاتی باشکوه برای محبان اهل بیت علیهم‌السلام مطالبه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: اعتقادات دینی مردم استان بوشهر قدمتی تاریخی دارد و میزبانی از جشنواره‌ای مزین به نام امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام برای مردم این استان یک افتخار بزرگ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تبیین کرد: از سوی دیگر حضور کودکان و نوجوانان در کنار دیگر چهره‌های فعال فرهنگی و شعرا، امیدبخش و نویدبخش برای حفظ اعتلای فرهنگ ادبیات دینی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر