صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
در حال بروزرسانی؛

واکنش‌ها و تحولات در سایه تأیید خبر شهادت «سید حسن نصرالله»

خبر شهادت سید مقاومت به دست ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی موج وسیعی از واکنش‌ها را به همراه داشته است و انتظار می‌رود تحولات جدیدی را در منطقه رقم بزند.
کد خبر : 933634

به گزارش خبرگزاری آنا، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی خبر شهادت سید مقاومت را در پی حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه شهر بیروت تأیید کرد.

این خبر واکنش‌های متعددی به همراه داشت و تحولات منطقه را وارد فاز جدیدی کرد.

نشست اضطراری گالانت و رئیس موساد

در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله، «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات موساد نشستی اضطراری برگزار کردند.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند به دلیل وضعیت امنیتی، تجمعات در مرکز فلسطین اشغالی لغو می‌شود.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، در پیامی شهادت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و تأکید کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی نوشت: راه پرافتخار سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد، انشاءالله.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور ایران در واکنش به خبر شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با انتشار پیامی نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل‌گرفته در برابر وحشی‌گری آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

حماس: شهادت سید حسن نصرالله که در راه قدس به شهادت رسید را به تمام ملت و امت اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. مسئولیت این ترور به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی بر عهده ایالات متحده است. بار دیگر تاکید می‌کنیم که در کنار برادران‌مان در لبنان هستیم.

 جهاد اسلامی: به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، شهادت دبیرکل حزب‌الله را تسلیت می‌گوییم. این افتخار بزرگی است که ایشان در راه قدس به شهادت رسیدند.

 سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان: رمز مقاومت از میان ما رفت و به یک اسطوره تبدیل شد. مقاومت ادامه خواهد داشت.

 طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان: رمز مقاومت در عصر حاضر در شرایطی از میان ما رفت که وی را می‌توان مدرسه عزت و کرامت دانست.

جنبش فتح: شهادت سید حسن نصرالله که در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: شهادت سید حسن نصرالله، گوهر گرانبهای مقاومت را تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم این اتفاق، آتش انتقام را شعله‌ور خواهد کرد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیام تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، نوشت: خداحافظ اى رفيق مسير مقاومت .. سرافراز زندگى كردى و همراه با يارانت سرافراز شهيد شدى. ۳ روز عزای عموم در عراق اعلام می‌کنم. 

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

سوریه: در پی شهادت سید حسن نصرالله، دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. پرچم‌های این کشور نیز نیمه‌برافراشته خواهد شد.

پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید. جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران: این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور ایران: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان،باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه: در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل، بسیاری از مردم لبنان از جمله کودکان در هفته گذشته به قتل رسیده اند. هیچ وجدانی نمی تواند چنین قتل عام را بپذیرد، عذر و توجیه کند. ما به عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می کنیم.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا: خطوط هوایی باید از حریم هوایی لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) در ماه آینده دوری کنند. این آژانس امروز شنبه در بیانیه‌ای نسبت به تشدید حملات هوایی و کاهش امنیت در این مناطق هشدار داد.

سعدالحریر نخست ویر سابق لبنان: ترور سید حسن نصرالله لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرده است و این یک اقدام بزدلانه است که آن را کاملا محکوم می کنیم.

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح: راه شهید نصرالله پرفروغ‌تر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب الله عزیز رقم خواهد خورد.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت: اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی  اعلام می‌دارد بی شک علم حق خواهی حزب الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دست‌هاست.

روسیه: روسیه ترور دبیرکل حزب‌الله را «قویاً» محکوم می‌کند که در بر دارنده پیامد‌هایی برای لبنان و سراسر منطقه است. شمار تلفات غیرنظامیان در حملات اسرائیل باعث افزایش خشونت خواهد شد. رژیم صهیونیستی پاسخگو خواهد شد. روسیه از اسرائیل می‌خواهد فوراً، خصومت‌ها را متوقف کند تا شرایط حل‌وفصل بحران فراهم شود.

احمد خاتمی: جبهه مقاومت مصمم به پیروی از راه سیدحسن نصرالله است

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: آن‌چه مهم است آن است که راه او پررهرو است و امروز مقاومت جهان اسلام مصمم به پیروی راه این شهید است. 

میشل عون: لبنان یک رهبر برجسته را از دست داد

«میشل عون» رئیس جمهور سابق لبنان، شهید سید حسن نصرالله را رهبری برجسته، صادق و وفادار خواند.

عون در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: با شهادت جناب آقای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، لبنان یک رهبر برجسته و صادق را از دست داد، وی مقاومت ملی را در مسیر پیروزی و آزادسازی رهبری کرد، او به عهد خود پایبند و به ملت خود وفادار بود؛ ملتی که به او عشق می‌ورزید و به او اعتماد و تعهد داشت.

یمن ۳ روز عزای عمومی در سوگ «سید مقاومت» اعلام کرد

 رئیس‌ شورای عالی سیاسی یمن در پی اقدام جنایت‌آمیز صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان، ۳ روز عزای عمومی در یمن اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، به همین مناسبت پرچم‌ها نیز در یمن به حالت نیمه برافراشته خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی: امت اسلامی مجاهدت های شهید سید حسن نصرالله را فراموش نمی کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آورده است که مردم فلسطین و لبنان و امت اسلامی هرگز مجاهدتهای این شهید را فراموش نخواهند کرد. 

پیام تسلیت شمخانی به مناسبت شهادت سید مقاومت

مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب با انتشار پیامی، شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت. 

قالیباف شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت سید مقاومت و دبیرکل جانفدای حزب‌الله لبنان حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. 

وزیر کشور: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت راه شهید نصرالله را ادامه می‌دهند

وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و افزود: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد. 

وزیر اقتصاد: شهادت سیدحسن نصرالله نقطه عطفی در بیداری مسلمین خواهد بود 

عبدالناصر همتی عصر شنبه در پیامی شهادت اسطوره مقاومت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و جمعی از یاران وفادارش توسط رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

زیاد النخاله: حزب‌الله پرچم مقاومت را در بیت المقدس برخواهد افراشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ملت فلسطین با شهادت وی پشتوانه و حامی بزرگی را از دست دادند اما اطمینان داریم که برادران مجاهد سید در حزب‌الله راه او را ادامه خواهند داد و پرچم مقاومت را ان شاالله در بیت المقدس برافراشته خواهند کرد. 

روسیه ترور «سید حسن نصرالله» توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو، «ترور سیاسی» رهبر مقاومت لبنان توسط اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر