صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

نوسان‌گیری از بازار طلا / سود ۴۳ درصدی شرکای رژیم صهیونیستی از آتش افروزی در لبنان

دوستان و شرکای رژیم صهیونیستی همزمان و با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه با نوسان‌گیری از بازار طلا تاکنون بیش از ۴۳ درصد سود کرده‌اند.
کد خبر : 933521

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری آنا، در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) مبارزان فلسطینی که از ظلم بی حد رژیم صهیونیستی به تنگ آمده امده بودند به شهرک های صهیونیستی یورش بردند. ابتدای وقوع این حمله نرخ انس جهانی طلا در محدوده یک هزار و ۸۶۰ هزار دلار نوسان کرده و روند آرامی در نوسانات منفی و مثبت داشت؛ پس از وقوع حمله نیز همچنان تغییرات چندانی در این نرخ ایجاد نشده بود، به طوری که تا ۲۰ مهر نرخ انس جهانی طلا از کانال مذکور عبور نکرده بود.

اما چندی بعد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه آغاز و در پی آن هر لحظه بر تنش‌های منطقه‌ای افزوده شد. در شروع حمله رژیم صهیونیستی، نگرانی‌های جهانی از آتش افروزی این رژیم خونخوار موجب شد تا نرخ انس جهانی طلا با جهشی بزرگ برای اولین بار در طول تاریخ از مرز ۲۰۰۰ دلار به ازای هر انس طلا عبور کند. نرخ انس جهانی طلا در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۲ با ثبت رکوردی جدید در سقف ۲ هزار و ۵ دلار قرار گرفت.

اصرار رژیم صهیونیستی بر توسعه عملیات ماشین جنگی جنایتکارش در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲ رکورد جدیدی در قیمت انس جهانی طلا پدید آورد و برای اولین بار قیمت جهانی طلا در محدوده ۲ هزار و ۷۰ دلار به ازای هر انس رویت شد. در کمال تعجب با آن که این رژیم با شدت در حال قتل مردم مظلوم فلسطین بوده و هر روز بر آمار جنایت خود می‌افزود، هیچ کس از جهان غرب مانع این آتش افروزی نشد.

با بررسی نرخ طلا در روز‌های بعد انگیزه این برخورد منفعلانه بیش از پیش روشن شد؛ پس از فروش تسلیحات و نوسانات قیمت انرژی باب جدیدی برای ثروت اندوزی پولداران غرب نشین باز شده بود و رژیم صهیونیستی سگ وحشی بود که به بهانه نبرد با حماس برای افزایش ارزش سرمایه آنان خون میریخت. انس جهانی طلا در پایان سال ۱۴۰۲ شمسی مرز ۲ هزار و ۱۵۷ دلار را رد کرده و کار خود را در ابتدای ۱۴۰۳ (۲۰/۰۳/۲۰۲۴) در نرخ ۲ هزار و ۱۸۵ دلار آغاز کرد تا سود سرمایه داران شریک رژیم صهیونیستی چشمگیرتر شود.

پس از آن نرخ طلا در جهان همچنان به ثبت رکورد‌های جدید ادامه داده و در پایان بهار ۱۴۰۳ رکورد ۲ هزار و ۳۵۹ دلار را ثبت و در پایان تابستان ۱۴۰۳ به نرخ ۲ هزار و ۶۲۲ دلار رسید. اما پایان کار نیست از روز‌های گذشته رژیم صیونیستی حملات وحشیانه‌ای را به لبنان آغاز کرده است؛ عملی که به اذعان مسئولان اروپایی منطقه را به مرز انفجار و شروع جنگی تمام عیار رسانده است. در پی این اقدام روز گذشته و در آستانه یک ساله شدن نبرد محور مقاومت با رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ قیمت انس جهانی به ۲ هزار و ۶۷۲ دلار رسید.

با این حساب دوستان رژیم صهیونیستی از اندوختن طلا در خزانه‌های خود تا این تاریخ بیش از ۴۳ درصد از افزایش قیمت ذخایر طلای خود سود کرده اند و این موضوع حجتی است بر خون آشامی این رژیم برای پر کردن جیب دوستان خود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا لبنان
ارسال نظر