صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۴ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

آلمان و تکذیبیه‌ای از جنس وقاحت!

ژرمن‌ها به‌جای فاصله گرفتن از صهیونیست‌ها، در پی اثبات ارتباطات گسترده خود با تل‌آویو هستند و هرگونه خبر مبنی بر کاهش صادرات سلاح به این رژیم را تکذیب می‌کنند.
کد خبر : 933520

به گزارش خبرگزاری آنا، دولت آلمان ادعا‌های مطرح‌شده درباره توقف مجوز صادرات سلاح به اسرائیل را رد کرده است. این تکذیبیه پس‌ازآن صورت گرفت که برخی منابع رسانه‌ای مدعی توقف صدور مجوز‌های جدید برای صادرات تسلیحات جنگی از آلمان به اراضی اشغالی شدند. اکنون مقامات دولت ائتلافی اولاف شولتس، به‌جای صحه گذاشتن روی این موضوع (حداقل به‌صورت ظاهری)، ترجیح داده‌اند مطالبات لابی‌های صهیونیستی را بابت ارسال گسترده تسلیحات آلمانی به تل‌آویو جهت استمرار نسل‌کشی ساکنان غزه موردتوجه قرار دهند و آن را خط قرمز خود تلقی کنند.

فراموش نکنیم که دولت آلمان از ابتدای جنگ غزه تاکنون، در کسوت یکی از حامیان سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شده است. اولاف شولتس صدراعظم آلمان تا شش ماه پس از آغاز جنگ غزه رسماً مخالف انعقاد هرگونه آتش‌بسی در غزه بود. پس‌ازآن نیز برلین مواضع خود در قبال مذاکرات قاهره و دوحه را مبتنی بر مطالبات و خواسته‌های رژیم اشغالگر قدس تنظیم کرد. صدراعظم آلمان در یکی از اظهارات جنجالی خود، پس‌ازآنکه تعداد شهدای غزه به بالای ۱۰ هزار نفر رسیده بود، این حجم از جنایت را طبیعی قلمداد کرده و آن را در قالب دفاع مشروع صهیونیست‌ها تفسیر کرده بود! مواضع شولتس به‌اندازه‌ای وقیحانه بود که حتی خشم برخی احزاب و گروه‌های سیاسی در آلمان را برانگیخت.

سال گذشته، آلمان با صدور مجوز صادرات تسلیحات به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو به تل‌آویو موافقت کرد که شامل تجهیزات نظامی و تسلیحات جنگی بود و این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۰ برابر افزایش یافته بود

در حال حاضر نیز ژرمن‌ها به‌جای فاصله گرفتن از صهیونیست‌ها، در پی اثبات ارتباطات گسترده خود با تل‌آویو هستند. اخیراً رویترز ادعا کرد صادرات سلاح از آلمان به‌طور قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از ماه مارس به بعد هیچ مجوز جدیدی برای فروش تسلیحات صادر نشده است.

بااین‌حال سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان در واکنش به گزارش‌ها، گفت: «هیچ ممنوعیتی برای صادرات تسلیحات به اسرائیل وجود ندارد و چنین ممنوعیتی نیز اعمال نخواهد شد.»

ارسال تسلیحات از آلمان به اراضی اشغالی، با مجوز شورای امنیت فدرال آلمان صورت می‌گیرد.

شورای امنیت فدرال آلمان به‌صورت محرمانه و به ریاست اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تشکیل جلسه می‌دهد و معمولاً صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی را بدون قید و شرط مورد تأیید قرار می‌دهد.

در آغاز جنگ غزه در اکتبر سال گذشته، آلمان صادرات سلاح به اراضی اشغالی به ارزش ۳۲۶ میلیون یورو را تصویب کرد. بنابراین، سال گذشته، آلمان با صدور مجوز صادرات تسلیحات به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو به تل‌آویو موافقت کرد که شامل تجهیزات نظامی و تسلیحات جنگی بود و این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۰ برابر افزایش یافته بود.

شولتس تابستان امسال در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت که تمام درخواست‌ها برای صادرات تسلیحات به‌صورت موردی بررسی خواهد شد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، تحت کنترل حماس، حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون موجب شهادت حدود ۵۰ هزار نفر شده و بخش عمده‌ای از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری این منطقه را آواره کرده است. بدیهی است که نقش برلین در وقوع و استمرار این نسل‌کشی غیرقابل‌انکار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر