صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
در قالب 3 نمایشگاه برگزار شد؛

سوزن‌دوزی فاخر زنان بلوچ با حجاب و عفاف در جوار عکس شهدا

نمایشگاه‌های جواهرانه (حجاب و عفاف باستان تا معاصر) عکس شهدا و آثار سوزن‌دوزی فاخر زنان بلوچ به مناسبت هفته وحدت و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر : 933500

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نمایشگاه جواهرانه (نمایش حجاب و عفاف باستان تا معاصر) به مناسبت هفته وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گشایش یافت.

کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: امروزه وظیفه شرعی و ملی داریم با حساسیتی دوچندان، عزمی مضاعف و اراده‌ای پولادین از حجاب به‌عنوان وجوب شرعی قطعی در کشور، صیانت کرده همان‌طور که شهدا به بهترین نحو ممکن، مرز‌های فیزیکی کشور را حفظ کردند ما هم باید مرز‌های فرهنگی ایران اسلامی را حفظ کنیم.

وی افزود: نمایشگاه جواهرانه (نمایش حجاب و عفاف باستان تا معاصر) همراه با برنامه‌های که واحد‌های دانشگاهی زابل و زاهدان درباره نشان دادن اهمیت مقوله حجاب برگزار شد.

سیدغلامرضا حسینی‌پور قاسم‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر نیز درباره نمایشگاه جواهرانه (نمایش حجاب و عفاف باستان تا معاصر) گفت: در این نمایشگاه روند حجاب در نقاط مختلف جهان از عهد باستان تا دوران معاصر در قالب پوستر به نمایش درآمد که مورد استقبال استادان و کارکنان قرار گرفت. همچنین کتاب‌هایی با موضوع حجاب نیز در نمایشگاه عرضه شد.

 نهادینه کردن فرهنگ ایثار در نمایشگاه واحد ایرانشهر

سیدغلامرضا حسینی‌پور قاسم‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: در هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از تصاویر شهدا و حماسه هشت سال دفاع مقدس در این واحد دانشگاهی برگزار شد. برپایی نمایشگاه عکس شهدا با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار، دفاع از ارزش‌ها و به پا داشت یاد شهدا انجام شد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس را با احترام به شهدا و خانواده آنان گرامی می‌داریم؛ زیرا که در قاموس شهدا تسلیم معنی ندارد، شهیدان جانانه در مقابل دشمن ایستادند از جان و مال و فرزند خود گذشتند و با نثار جان شیرین خود امنیت و آرامش را به ایران اهدا کردند.

گشایش نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی زنان بلوچ درواحد ایرانشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر بیان کرد: به مناسبت هفته وحدت نمایشگاه گزیده آثار سوزن‌دوزی فاخر زنان بلوچ هم به همت مرکز رشد این واحد دانشگاهی برگزار شد.



حسینی‌پور اضافه کرد: این نمایشگاه از سوم مهر تا ده مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر برگزار می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

به گزارش آنا، سوزن‌دوزی یکی از روش‌های کهن تزئین پارچه و از روش‌های دیرینه آرایش جامه است که قدمت دیرینه‌ای دارد. سوزن‌دوزی بر اساس منطقه تولید با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شوند که ازجمله آن می‌توان به سوزن‌دوزی ترکمن، رشتی دوزی، پته‌دوزی، سوزن‌دوزی بلوچ، انواع سوزن‌دوزی هرمزگان، سرمه‌دوزی، خامه‌دوزی، نقره‌دوزی، زنبوره دوزی، نقده‌دوزی، بخارا دوزی، سوزن‌دوزی خراسان اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر