صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳
با تکان دادن انگشت تهدید برای ایران؛

نتانیاهو: حزب‌الله شمال اسرائیل را به خانه ارواح تبدیل کرده است/ از ۶ جبهه تحت حمله هستیم

کد خبر : 933455

به گزارش خبرگزاری آنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، در حالی به ایراد سخنرانی پرداخت که هیئت‌های نمایندگی بسیاری از کشور‌ها در اعتراض به مواضع او در قبال جنگ غزه، سالن را ترک کردند و یا اصلاً در آن حاضر نشدند.

وی بعد از تلاش برای تغییر دادن جایگاه ظالم و مظلوم در صحنه جنگ غزه و القای این حس نادرست که آنچه بر مردم فلسطین روا می‌دارد، در چارچوب حق دفاع از اسرائیل قابل چشم‌پوشی است، انگشت تهدید خود را به سمت تهران تکان داد و مدعی شد: «ایران سعی دارد برنامه هسته‌ای خود را تسلیحاتی کند و ما نباید اجازه این کار را بدهیم. من برای تهران پیامی دارم اگر به ما ضربه بزنید ما شما را می‌زنیم. جایی نیست در ایران که دست‌های بلند اسرائیل به آن نرسد و درباره سایر نقاط خاورمیانه هم همین طور است».

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت تا زمان بازگشت همه گروگان‌ها (مرده یا زنده) جنگ با حماس متوقف نخواهد شد.

 در خصوص درگیری با لبنان نیز او اذعان کرد که حزب‌الله شهر‌های شمال فلسطین اشغالی را به شهر ارواح تبدیل کرده و درگیری با مقاومت لبنان تا بازگشت صهیونیست‌ها به خانه‌هایشان ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو در سخنانش مدعی شد رژیم صهیونیستی «صلح‌طلب و صلح‌ساز» است و فقط می‌خواهد در برابر کسانی که «می‌خواهند ما و تمدن همه ما را نابود کنند» از خود دفاع کند!

وی اظهار کرد: پارسال عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل بسیار نزدیک بود، اما ۷ اکتبر اتفاق افتاد... ما اطمینان می‌دهیم تا وقتی همه گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) آزاد نشده‌اند متوقف نشویم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: اسرائیل وادار شد در ۶ جبهه مختلف از خود دفاع کند، از جمله از خود در برابر ایران. حزب‌الله ۸۰۰۰ راکت به سوی ما شلیک کرد. حوثی‌ها به ما حمله می‌کنند، از جمله حمله اخیر به تل آویو. یاران ایران در عراق به ما حمله کرده‌اند. فلسطینی‌های تحت حمایت ایران به ما حمله کرده‌اند. ایران در آوریل مستقیما از خاک خود با ۳۰۰ موشک و پهپاد و کروز و بالستیک به ما حمله کرد.

سفر نتانیاهو به نیویورک همزمان شده با تشدید اختلافات میان واشنگتن و تل‌آویو، اختلافی که با مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی ایالات متحده برای برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه در مناقشه لبنان و رژیم اشغالگر، بیش از پیش ظاهر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر