صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

۲ کارکرد تالار هوش مصنوعی در نمایشگاه «رصتا»/ استقبال رئیس «ساترا» از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) ضمن تشریح کارکردهای تالار هوش مصنوعی در سومین نمایشگاه «رصتا» از تقویت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با این نهاد استقبال کرد.
کد خبر : 933436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از بیست و ششم تا بیست و نهم شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نمایشگاه، ۱۲۴ سکوی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کنار انجمن‌ها و اصناف و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی در قالب ۱۶۴ غرفه حضور داشتند.

همچنین در سومین نمایشگاه «رصتا»، بخش ویژه‌ای با عنوان تالار«هوش مصنوعی» نیز وجود داشت که دستاورد‌ها و محصولات مرتبط با این بخش را ارائه می‌داد. حضور ۱۲ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از بین ۴۰ شرکت مطرح در کشور که در سه بخش کارافزار‌ها و نرم‌افزار‌های رسانه‌ای، عمومی و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند از جمله بخش‌هایی بود که در این نمایشگاه ارائه شد.

در همین ارتباط، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در گفتگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه و در قالب تالار هوش مصنوعی، شرکت‌های ایرانی فعال و نخبه در زمینه هوش مصنوعی حضور فعالانه‌ای داشتند. این مراکز دو کارکرد مهم داشتند؛ اولین فعالیت آنها دادن مشاوره‌های کاربردی به سکو‌های پخش و فعالان این صنعت بود. به این ترتیب این سکو‌های پخش محصولات خودشان را با بهره‌گیری از یافته‌های این شرکت‌ها به بازار عرضه کرده و این محصولات را متناسب با نیاز‌های بازار تغییر می‌دادند.

سعید مقیسه اظهارکرد: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های خوبی هم بین این شرکت‌ها و سکو‌های پخش و تولیدکننده محتوا منعقد شد؛ حتی این همکاری و مشارکت بین بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما و تعدادی از این شرکت‌ها نیز رقم خورد. به این ترتیب، رسانه‌های صوت و تصویر به واسطه این شرکت‌ها می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی در تولید، دسته بندی و پالایش محتوا‌ها استفاده کنند.

وی افزود: از سوی دیگر در تالار هوش مصنوعی کارگاه‌های آموزش و ترویج برای بازدیدکنندگان و تولید کنندگان محتوا نیز برگزار شد؛ از اساتید مجربی دعوت کردیم و فعالان این حوزه و حتی بازدیدکنندگان علاقه‌مند در این کارگاه‌های کوتاه‌مدت شرکت کردند تا آموزش‌های مقدماتی و مهارت‌های مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را کسب کنند. در نهایت نیز گواهینامه معتبری از مراکز علمی کاربردی افق به آنها اعطا شد.

رئیس ساترا درباره ارتباط این نهاد با فضای دانشگاهی کشور نیز گفت: به هرحال مجموعه ساترا و رسانه‌های تحت پوشش آن ارتباط نزدیکی با دانش آموختگان و اساتید رسانه و رشته‌ها مختلف فنی و هنری دارند. ما نیز داشتن این ارتباط قوی را یک وظیفه و یک امتیاز برای ساترا می‌دانیم تا بتوانیم از پیشرفت‌ها و یافته‌های جدید دانشگاه‌های کشور در تنظیم‌گری صنعت صوت و تصویر فراگیر بهره ببریم. در این راستا، در خدمت مراکز علمی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستیم و از ایجاد این ارتباط استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر