صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۲ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

اهداف ایدئولوژیک دفاع مقدس به نسل جوان معرفی نشده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: اهداف ایدئولوژیک دفاع مقدس و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به نسل جوان معرفی نشده است.
کد خبر : 933375

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پیش رویداد کنگره شهدای دانشجوی استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم اهداف ایدئولوژیک دفاع مقدس و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به نسل جوان آن‌چنان که شایسته و بایسته است، معرفی نکرده‌ایم باید به جوانان دانشگاهی و غیردانشگاهی القا کنیم که چطور بر قله‌های رفیع علم و فناوری ایستاده‌ایم، چگونه معنویت و اخلاق، عدالت، تغییر سبک زندگی، مشارکت مردمی، اقتدار و ثبات و امنیت، ایستادگی در برابر زورگویان در کشور حاکم شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌هایی که در این رهگذر حساس تاریخی و مذهبی فرادیدگان مبارزان عرصه عشق و اعتقاد قرار داشت، به نحو شایسته، ملموس و دقیق برای نسل جوان به‌ویژه دانشجویان و فرهیختگان جامعهٔ اسلامی ایران توصیف و فرهنگ‌سازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در همین راستا، بایسته است که همه عرصه‌های دانشگاه در زمینهٔ تقویت بنیه فرهنگی با چشم‌انداز‌های یادشده، تلاش کرده و وظیفه خطیر رسالت فرهنگی را به‌درستی به انجام رسانند که این مهم با عنایت به وجود استادان فرهیخته و انقلابی، کارکنان و دانشجویان فعال قابل تحقق و دست‌یابی است.

کلانتری اضافه کرد: تبیین کنید که چرا دفاع کردیم؟ در برابر چه ابرقدرت‌هایی ایستادگی کردیم؟ چه کسانی در برابر دشمن دفاع کردند؟ و چه نتایجی از جنگ حاصل شد؟ خیلی از جوانان نمی‌دانند و این مطالب باید تبیین شود.

هشت سال دفاع مقدس حلقه‌ای از مبارزات حق و باطل است

نماینده ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور نیز در این مراسم گفت: ستایش فقط مخصوص خداوند است که بساط بسیط زمین را به فراشی لطف وافر و نقاشی صنع کامل بگستراند و آسمان‌ها را بی‌واسطه اسباب و ستون برافراشت و فرهنگ ایثار و شهادت، تقوا و فضیلت، جهاد و انسانیت و آموزگاری شهادت را در مقاومت برای بشریت به ودیعه گذاشت.

سردار داود غیاثی‌راد اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس نه آغاز و نه پایان؛ بلکه حلقه‌ای از مبارزات حق و باطل است و مبارزه شهید قاسم سلیمانی با داعش و استکبار هم نه آغاز و نه پایان بوده و امروز مبارزه مردم فلسطین و یمن حلقه‌ای از مبارزات حق و باطل است که در آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مگر ظلم،  بیداد، کشتار، خونریزی، استکبار، ظلم و ستم تمام می‌شود و مدافعان حق و حقیقت، رشادت و تقوا و فضیلت و انسانیت و در نهایت جهاد و شهادت کم می‌شود؟ نه این ادامه دارد... و پایان مبارزات حق و باطل بر اساس آیه ۷۰ سوره بنی‌اسرائیل پس از ظهور و قیام رهبر و فرمانده، رئیس حکومت عدالت جهانی و کرامت گستر انسان‌ها حضرت مهدی موعود (عج) خواهد بود.

این رزمنده دفاع مقدس با ذکر رشادت دلاوردمردان عرصه جبهه و جنگ از زبان تحلیلگران غربی مطرح کرد: امروز دشمن به دنبال جنگ ترکیبی ست، نبردی مرکب از جنگ شناختی، هیبریدی و هوش مصنوعی و به دنبال تغییر تفکر و سبک زندگی بوده و بیشترین تمرکز آنان روی شیعیان و هدفشان نیز مبارزه با فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت است.

به گزارش آنا، در این مراسم از خانواده شهدای دانشجو، استادان و دانشجویان ایثارگر با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر