صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

عظمت و قداست حضرت علی‌اکبر(ع) در تاریخ اسلام بی‌نظیر است

معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: حضرت علی‌اکبر(ص) عظمتی در زمان حیات خود داشته که معاویه از او به‌عنوان شخصیتی توانمند و شایسته برای جانشینی یاد کرده است.
کد خبر : 933351

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور و مشاور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با غلامعلی مدیح دبیر جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) که با هدف بررسی ابعاد مختلف شخصیتی آن حضرت برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) عظمتی در زمان حیات خود داشته که حتی معاویه، خلیفه وقت، در جلسات خود از او به‌عنوان شخصیتی توانمند و شایسته برای جانشینی یاد کرده است. علت این مسئله، ارتباط نسبی حضرت با قبیله بنی‌امیه و معاویه از طریق مادرشان، لیلا، بود.

 وی با اشاره به تاریخچه قبیله سقیف عنوان کرد: بانوی زهد و فضیلت؛ لیلا مادر حضرت علی‌اکبر(ع) از این قبیله بود و در این قبیله شخصیتی به نام در جزیره العرب از جنبه دانش و سواد به نام عروه بن مسعود بود که با پیامبر اسلام ملاقات و به دین اسلام ایمان آورد در قبیله ایمان خود را اظهار کرد و به دست آنان کشته شد.

معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان دو امان‌نامه‌ای که در شب عاشورا برای حضرت عباس و حضرت علی‌اکبر(ع) فرستاده شده گفت: این عمل بیانگر این واقعیت است که سپاه عمر سعد در کربلا، به میزان ارزشمندی که حضرت علی‌اکبر(ع) داشت واقف بودند.

پور اکبر تأکید کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای رد اصل و نسب حضرت علی‌اکبر(ع) به بنی‌امیه به شباهت آن حضرت به پیامبر اسلام اشاره کرد و فرمود: «اللّهُمَّ اشهَد عَلی هؤُلاءِ القَومِ، فَقَد بَرَزَ إلَیهِم غُلامٌ أشبَهُ النّاسِ خَلقاً و خُلُقاً و مَنطِقاً بِرَسولِک مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله.» به بیان دیگر، علی‌اکبر ازنظر خلق‌وخوی، گفتار و رفتار، نظیر رسول خدا است.

وی قول مساعد همکاری جامعه المصطفی برای ارسال آثار غیر زبان فارسی به جشنواره و بهره‌مندی از ظرفیت طلاب شاعر و ادیب سراسر کشور داد.

به گزارش آنا، جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر(ع) به دنبال بزرگداشت شخصیت آن حضرت و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارائه الگو برای جوانان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر