صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سعی داریم شبکه دانشگاه آزاد اسلامی را همگرا کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی داریم شبکه دانشگاه را همگرا و هم‌سخن کنیم، بدین منظور، گروه‌های کشوری را ایجاد کرده‌ایم؛ چون معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی در هر حوزه یک لشگر دارد.
کد خبر : 933350

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست صمیمی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در واحد گرگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست، با اشاره به تهیه گزارش‌های میدانی از جامعه مخاطبان دانشگاه، گفت: پیش از سفر بنده به استان گلستان، گزارش هایی توسط گروه‌های میدانی از طریق گفت‌وگو با اساتید، کارکنان و دانشجویان انجام می‌شود. به عنوان نمونه با ۱۳۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت‌وگو و نظرخواهی صورت گرفت که امشب در خدمت مجموعه‌ای از این عزیزان هستیم که نقدها و نگاه‌های دلسوزانه به دانشگاه داشتند. امام صادق (ع) می‌فرماید «أحَبُّ إخواني إلَيَ مَن أهدى إلَيَ عُيوبي» یعنی محبوب‌ترین دوستان من كسى است كه عيب‌هايم را به من هديه دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار مجموعه‌ای تاثیرگذار در کشور است، افزود: امروز در نظام آموزش عالی کشور، این اعتقاد وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی با روند علمی روبه رشدی در حال حرکت است. در گذشته یک گسستگی اجتماعی در این دانشگاه نهادینه شده بود که مدل آن کلاس‌محور بود، دانشگاه استادمحور بود و بر نیروی منابع انسانی تکیه نداشت. 
دکتر طهرانچی تأکید کرد: پیاده سازی سنت‌ها و قواعد یک شبه حاصل نمی‌شود، این سنت در متن خود باید به ضرورت تحول برسد و تغییر کند. 

وی با بیان اینکه سعی داریم شبکه را همگرا و هم‌سخن کنیم، گفت: بدین منظور، گروه‌های کشوری را ایجاد کرده‌ایم؛ چون معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی در هر حوزه یک لشگر دارد و باید بتوانیم با آنها سخن بگوییم و پیام آنها را بگیریم. واقعیت این است که تحولات صرفاً یک خواست مدیریتی نیست و هیچ تحولی با خواست مدیریتی به سرانجام نمی‌رسد. آنچه هست؛ ارتباطات و گفتمان مشترک است. جمع دانشگاه علاقه‌مند به حرکت رو به جلوست و ان‌شاءالله دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد.

در ادامه این نشست دوساعته، اساتید و اعضای هیئت علمی به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه‌های مختلف دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر