صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳
موفقیت دولت، موفقیت همه ما است؛

قالیباف: امروز جبهه مقاومت اسلامی در مقابل اسرائیل، ناتو و همه دنیای غرب ایستاده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طوفان الاقصی که در آستانه اولین سالگرد آن هستیم نتیجه حرف امام خمینی در سال ۱۳۴۳ است که فرمودند: همه مشکلات ما از رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا است، گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در مقابل اسرائیل در نقطه صفر مرزی ایستادگی می‌کنند، در حالی که ناتو و همه دنیای غرب هم در کنار اسرائیل ایستاده‌است.
کد خبر : 933325

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف،  رئیس مجلس امروز (پنج‌شنبه) در مراسم سی‌وششمین گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس اظهارکرد: ۵ مهر ۱۳۶۰ با فرمان امام خمینی محاصره آبادان شکست. قصه آبادان از۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا مهر ۱۳۶۰ که تقریبا یکسال می‌گذرد همه‌اش از یک نگاه، گفتمان و حرف حکایت دارد.  

وی افزود: حضرت امام خمینی وقتی بنی صدر رئیس جمهور شد و جنگ اتفاق افتاد فرماندهی کل قوا را به بنی صدر واگذار کردند که تا ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ طول کشید یعنی قریب به یک سال. تفکر‌های بنی صدر بر مسائل کردستان و دفاع مقدس مستولی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی خواستیم عنصر موثری در دفاع مقدس شویم با دلایل به ظاهر اجازه حضور فعال به ما در دفاع مقدس نمی‌دادند، ادامه داد: اگر در آن شرایط می‌خواستیم نیرو تربیت کنیم باید دفاع مقدس را چهار سال معطل می‌کردیم.

قالیباف همچنین تصریح کرد: می‌بینید که دشمن صهیونیستی ما با داعش و امثالهم تا ۴۰ کیلومتری مرز ما حرکت کرد و شهید سلیمانی و رزمندگان ایستادند و آنها را شکست دادند.  طوفان الاقصی که در آستانه اولین سالگرد آن هستیم نتیجه حرف امام خمینی در سال ۱۳۴۳ است که فرمودند: همه مشکلات ما از رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا است.

وی گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در مقابل اسرائیل در نقطه صفر مرزی ایستادگی می‌کنند، در حالی که ناتو و همه دنیای غرب هم در کنار اسرائیل ایستاده‌است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید فکر کردیم نعوذ بالله خدای دفاع مقدس با خدای مقاومت اقتصادی تفاوت دارد، افزود: بپذیریم که نتوانستیم باور‌های دفاع مقدس را به عرصه‌های دیگر مثل اقتصادی، سازندگی و فرهنگی بیاوریم. ما نتوانستیم این فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کنیم و دشمنان ما با این گفتمان مخالف بودند. آنها مانند یک خوره ما را منحرف کردند یا کاری کردند که از گذشته خود پشیمان شویم.

قالیباف تأکید کرد: اگر رهبری فرمودند که موفقیت این دولت موفقیت نظام است. همه باید دست به دست هم دهیم و به دور از حاشیه این برنامه هفتم را اجرا کنیم.  ما به سهم خودمان در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با همین نگاه برنامه هفتم توسعه را تنظیم کردیم.

وی ادامه داد: معتقدم این برنامه نسبت یه برنامه‌های گذشته کامل‌تر و قابل اجراست. شرایط طوری است که این برنامه را باید مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم انجام دهد. مسئولین نباید به وعده دادن اکتفا کنند. با اجرای برنامه ۵ ساله هفتم توسعه ظرف یکسال مردم می‌توانند بهبود را در زندگی خود لمس کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که اصلاح پایه حقوق بازنشستگان با پیگیری‌های مستمر دولت قبل و مجلس سیزدهم به تصویب رسید و باید از فروردین ماه امسال اجرایی شده باشد، اضافه کرد: اگرچه تاکنون مبلغی به عنوان علی الحساب واریز شده است، اما مابقی هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. حداکثر ۷۰ همت برای این موضوع پیش بینی شده است و تا به الان تحقق پیدا کرده است. جا به جایی دولت‌ها، اجرای این قانون را با کمی تاخیر مواجه کرد، اما مطمئن باشید که این قانون به طور کامل اجرا خواهد شد. بنابر تصویب، قانون پرداختی بازنشستگان باید بر اساس پایه‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر