صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

ابوالقاسمی: اتکا به توان داخلی ما را در دوران کرونا کمک کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: در ابتدای راه کرونا چالش‌های بسیاری داشتیم اما خوشبختانه با اتکا به توان داخلی توانستیم مشکلات و چالش‌ها را یکی پس از دیگری رفع کنیم.
کد خبر : 933321

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسن ابوالقاسمی در همایش ملی درس آموخته‌های کرونا که امروز ۵ مهرماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهار کرد: با اشاره به چالش‌های کنترل کرونا در کشور اظهار کرد: اولین پلاسما درمانی را ما در دانشگاه بقیه‌الله پس از کشور چین آغاز کردیم. مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شد و ما متوجه شدیم در درمان بیماران کرونایی این روش مفید و مؤثر است. 

وی ادامه داد: دسترسی به دارو و تجهیزات در دوران کرونا یکی از چالش‌های موجود بود و دلیل ان هم تحریم‌های ظالمانه است. خوشبختانه در این زمینه‌هم به خودکفایی رسیده و خودمان توانستیم مشکلاتمان را حل کنیم.


ابوالقاسمی افزود: ۶ پلتفرم واکسن در کشور وجود داشت. با توجه به این‌که مشخص نبود کدام پلتفرم نتیجه مثبت خواهد داشت، مجبور بودیم در پلتفرم‌های مختلف آن را تولید کنیم.

رئیس دانشگاه بقیه‌الله به تولید واکسن نورا از سوی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه واکسن نورا به مردم تزریق شد و عارضه‌ای هم نداشت. 

ابوالقاسمی تصریح کرد: در ابتدای راه کرونا چالش‌های بسیاری داشتیم اما خوشبختانه با اتکا به توان داخلی توانستیم مشکلات و چالش‌ها را یکی پس از دیگری رفع کنیم. اعتماد به متخصصین و دانشمندان در این راه بسیار کمک‌کننده بود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر