صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رهایی: راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی برای رفع نیاز صنایع/ واحد‌های هوش مصنوعی باید برای تمام دانشجویان اجباری شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی برای رفع نیاز صنایع خبر داد.
کد خبر : 933314

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی جدید برای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی، اظهار کرد: «هوش مصنوعی» یکی از ابزار‌های بسیار مهم در انجام طرح‌های مختلف است. موسسات و مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی به علت تذکراتی که به آنها داده می‌شود و نیاز‌هایی که احساس می‌کنند توجه ویژه‌ای برای استفاده از کاربرد‌های هوش مصنوعی در مراکز خود دارند. 

{$sepehr_key_2204}

وی افزود: ۳ گروه هوش مصنوعی در دانشکده‌های مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و مهندسی برق و صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر بوده است، به همین علت پژوهشکده هوش منصوعی را با ۲۵ هیئت علمی متخصص هوش مصنوعی برای جوابگویی به نیاز بخش‌های مختلف صنعت راه اندازی کرده ایم که این ۳ گروه با تمام زیرمجموعه‌ها در آن تجمیع شده اند.

رهایی تصریح کرد: اعضای پژوهشکده هوش مصنوعی به فعالیت هایی، چون رفع نیاز بخش‌های دفاعی، نفتی و ... مشغول هستند. همچنین، مستضعفین حوزه‌های دیگر انجام کار‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به این بخش رجوع می‌دهند. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: به علت کاربرد و نیاز به هوش مصنوعی در سطح دانشجویان، دو برنامه پیش بینی کرده ایم، یکی درس هوش مصنوعی و تحول دیجیتال است که از ترم جاری برای دانشجویان مقطع کارشناسی در تمام رشته‌های مهندسی پیش بینی شده است. دومین کار، ارائه واحد درس «هوش پیشرفته و روش‌های یادگیری ماشین» در گرایش‌های مختلف مقطع کارشناسی ارشد است. 

رهایی گفت: حرکت پژوهشکده هوش مصنوعی و دانشکده‌های مرتبط با آن در سطح دانشجویی و اعضای هیئت علمی، روند توسعه خوبی را برای استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف نوید می‌دهد. 

وی با اشاره به ملزومات استفاده مناسب دانشجویان از تکنولوژی هوش مصنوعی اظهار کرد: اگر دروس هوش مصنوعی را برای تمام مجموعه دانشجویی اجباری کنیم تا متوجه مفاهیم، اصول و کاربرد‌ها شوند با تسلط نسبی به استقبال استفاده از هوش مصنوعی در رشته‌های تخصصصی خود خواهند رفت. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان گفت: در ایام تابستان ۱۴۰۳ کلاس‌های آزاد آمادگی هوش مصنوعی برای مجموعه دانشجویی را برای آشنایی با این فناوری به دید اجرا گذاشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر