صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

جزئیاتی از معرفی ۵ پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد کرمانشاه به‌عنوان دانشمند ۲ درصد برتر جهان

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیاتی از معرفی پنج پژوهشگر واحد کرمانشاه به‌عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را تشریح کرد.
کد خبر : 933248

مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا از معرفی پنج پژوهشگر برتر این دانشگاه به‌عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان خبر داد.

وی اضافه کرد: هر سال لیستی از پراستنادترین و پرتألیف‌ترین مؤلفان و پژوهشگران کشور‌های مختلف جهان ارائه توسط مؤسسات معتبر علمی معرفی می‌شوند تا امکان شناسایی و بررسی میزان نفوذ تولیدات علمی پژوهشگران و نخبگان فراهم شود و همگان در سراسر دنیا با این نخبگان آشنا شوند که سال ۲۰۲۴ پنج پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه جزء این افراد هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: این فرآیند انتخاب همه‌ساله توسط برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر جهان برمبنای پارامتر‌های زیادی ازجمله استناد به مقالات منتشرشده هر پژوهشگر، تعداد و کیفیت مقالات، سطح علمی و اعتباری مجلات، تعداد نویسندگان و سایر شاخص‌های علمی انجام می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از واحد‌های پیشرو، علاوه بر تلاش در افزایش کیفیت آموزشی دانشجویان، تلاش کرده با برنامه‌ریزی و همکاری استادان و دانشجویان نخبه در زمینه‌های مختلف فناوری و پژوهشی امتیازات مناسب و مؤثری را کسب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در تازه‌ترین گزارش دانشگاه استنفورد که به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان (براساس آمار مؤسسه‌های QS و TIMES) شناخته می‌شود، لیستی از دانشمندان را به‌عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده که بین آنها نام پنج پژوهشگر به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشمندان دو درصد برتر جهان اعلام شده، با این تذکر که پایگاه اسکوپوس و مؤسسه الزویر تمامی تولیدات دانشگاهی را در ۲۲ رشته تقسیم‌بندی می‌کنند و در هر رشته دو درصد برتر دانشمندان دنیا اعلام می‌شوند.

کهراریان، اسامی پنج عضو هیئت علمی معرفی شده در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان براساس عملکرد سالانه سال ۲۰۲۴ را اینگونه شرح داد: فریبرز پرندین دانشیار گروه برق، سعید روشنی دانشیار گروه برق، سبحان روشنی دانشیار گروه برق، مصیب ناصری استاد گروه فیزیک، صهباسادات رجامند دانشیار گروه برق.

وی توضیح داد: دانشگاه در بررسی دیگری فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان را براساس شاخص‌های ذکر شده از بین سال‌های متمادی و به‌صورت یک دوره علمی بلندمدت انتخاب کرده که از بین پنج عضو اعلامی، مصیب ناصری استاد گروه فیزیک و فریبرز پرندین دانشیار گروه برق به‌عنوان دانشمندان برتر دو درصد جهان طی مجموع سال‌های گذشته انخاب شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از دستاورد اخیر اعضای هیئت علمی این دانشگاه و تبریک به رئیس واحد کرمانشاه، اعضای هیئت رئیسه و جامعه دانشگاهیان به این نکته اشاره کرد که چنین استادان نخبه و باتجربه‌ای می‌توانند گنجینه‌ای برای دانشگاه آزاد اسلامی باشند و لازم است رسیدگی بیشتری به مقوله پژوهش با همکاری بهتر و بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه انجام شود تا شاهد موفقیت‌های بروزافزونی در زمینه‌های علمی و پژوهشی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر