صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

نقش‌آفرینی مؤثر بانوان در خانواده کلید پیروزی در جنگ شناختی است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: میدانی که من و شما حضور داریم نه میدان جنگ فیزیکی، بلکه جنگ شناختی و همه‌جانبه بوده و نخستین شرط برای پیروزی در چنین جنگی شناخت موقعیت است.
کد خبر : 933227

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست نقش‌آفرینی بانوان و سلامت خانواده که با حضور استادان و کارمندان خواهر این دانشگاه در سالن سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: در حدیث شریف قدسى آمده است: «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما»؛ اگر تو نبودى، جهان را نمى ‏آفریدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، شما را پدید نمى‌‏آوردم.

وی اضافه کرد: از این حدیث قدسی روشن مى‏‌شود که چرا در روز رستاخیز به هنگام ورود حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به بهشت پرطراوت و زیباى خدا، پیامبران از آدم گرفته تا دیگران به زیارت او مى ‏شتابند و حتى سالار پیامبران خدا حضرت محمّد صلى‌الله ‏علیه ‏و ‏آله و سلم به دیدار دخت فرزانه خویش مى‌‏رود و نیز روشن مى‏ شود که چرا پیامبر پس از برانگیخته شدن مردم و پایان حسابرسى از آنان، نخستین کسى است که به سوى بهشت خدا مى‌رود و تنها یک گروه از او پیشى مى‌‌گیرد که آن گروه ارجمند نیز گروه حضرت فاطمه سلام‌الله علیهاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: این حدیث قدسی بیانگر ارزش و قداست زن مسلمان است، زنان باید به ارزش و منزلت خود پی ببرند و بدانند برای رشد و ترقی مسیری نامتنهی وجود داد.

زارع با اشاره به وظیفه کنونی استادان در گرامیداشت یاد شهدا و کسانی که هشت سال در دفاع مقدس حضور داشتند، ادامه داد: در حال حاضر میدانی که من و شما حضور داریم نه میدان جنگ فیزیکی، بلکه جنگ شناختی و همه‌جانبه بوده و نخستین شرط برای پیروزی در چنین جنگی شناخت موقعیت است.

وی، صف‌آرایی جبهه حق و باطل را محدود به زمان خاص ندانست و اظهار کرد: حضور و نقش‌آفرینی خواهران بزرگوار در دانشگاه یا در خانواده باید بسته به شرایط در جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تبیین کرد: دشمن فهمیده در میدان فیزیکی امیدی به پیروزی ندارد؛ بنابراین جنگ را شروع نخواهد کرد.

زارع تشریح کرد: غرب تلاش دارد نقش زن به‌عنوان مادر در خانواده به ابتذال بکشاند و با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را برای خود فراهم کند.

وی متذکر شد: در هشت سال دفاع مقدس ما فقط برای خاک نمی‌جنگیدیم، مقدس‌تر از آن ارزش‌ها، باورها، ایمان، حجاب، عفت و غیرت بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، کاهش جمعیت و ازدواج را از دیگر میدان‌های جنگ برشمرد و گفت: کشش بین مرد و زن در اصل مبارک است که باید با ازدواج این جاذبه را هدایت کرد.

زارع به نگاه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دکتر طهرانچی معتقد است که دانشگاه‌ها باید نقش فعالی در حل مسائل اجتماعی و توسعه جامعه ایفا و دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی عمل کرده و با همکاری نهاد‌های دولتی و غیردولتی به ایجاد تغییرات مثبت در جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر