صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم مطرح کرد:

از برگزاری ۳ پنل تخصصی تا جشنواره دانش آموزی

به گفته دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم در روز‌های برگزاری کنگره سه پنل تعریف شده است و همچنین جشنواره دانش آموزی نیز با هدف شناخت بهتر دانش آموزان نسبت به این حوزه و شناخت بهتر آنها در انتخاب رشته دانشگاهی تعریف شده است.
کد خبر : 933192

جلال برادران مطیع دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه این کنگره چهارمین دوره خودش را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند، گفت: در دوره‌های پنجم، هشتم و دهم؛ مشهد برگزار کننده این رویداد بوده و الان در دوره شانزدهم سعی شده تا با محور‌های متفاوت تری نسبت به دوره‌های گذشته آن را برگزار کنیم بطوریکه کلیه رشته‌های مکانیک بیوسیستم و کشاورزی و محور‌های هوش مصنوعی، مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت و تحلیل سامانه‌های کشاورزی، انرژی‌های تجدید پذیر، ماشین‌های صنایع غذایی و ... را در بر می‌گیرد. همچنین ارسال مقاله در محور‌های ویژه را داریم که شامل بحث صنعت گیاهان دارویی، فناوری‌های تشخیص تقلبات در فراورد‌های کشاورزی، تجاری سازی و اشتغال، پهباد‌ها و... هم از جمله محور‌های دیگر این کنگره هستند.

وی ادامه داد: این کنگره هرسال برگزار می‌شود و سعی شده تا یکسال به صورت ملی و سال بعد به صورت بین المللی برگزار شود تا مطالب با کیفیت تری را دریافت کنیم و تاکنون یک دوره به صورت بین المللی برگزار شده است. این کنگره توسط دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران و همکاری مرکز پژوهشی ماشین‌های کشاورزی و برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص تعداد ارسال مقالات حدود ۴۰۰ کاربر ثبت نام کردند و ۲۷۰ مقاله ارسال شد و ۸۵ درصد آن در حدود ۲۳۰ مقاله پذیرش شده است. ۵۰ ارائه شفاهی در روز کنفرانس داریم و مابقی آن به صورت پوستر ارائه می‌شوند. همزمان با کنفرانس بحث نمایشگاه جانبی را داریم که از شرکت‌های فناوری و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دعوت شده است تا با حضورشان به ارائه محصولات خود بپردازند. همچنین بحث پنل‌های تخصصی را داریم که قرار است ۳ پنل تخصصی و در مدت سه روز برگزاری کنفرانس برگزار شوند.

برادران مطیع خاطر نشان ساخت: در روز‌های برگزاری سه پنل را تعریف کردیم. پنل تخصصی بررسی چالش‌های توسعه صنعت مکانیزیسیون کشاورزی را داریم که در آن مدیران دولتی، مدیران بخش خصوصی، تولید کنندگان، پژوهشگران، اساتید و کشاورزان پیشرو حضور دارند که در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود. تولیدکنندگان چالش‌های کاری خودشان را بیان کنند و برنامه ریزی شده چنانچه طرحی که پتانسیل و قابلیت اجرایی شدن را دارد برای آن فرصت‌های ارتباطی فراهم شود. پنل دیگری تحت عنوان مباحث فنی و مهندسی گلخانه‌ها را داریم که شامل بحث اتوماسیون گلخانه‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های تهویه و مکان یابی گلخانه‌ها است. پنل سوم آزمون و ارزیابی ماشین‌های کشاورزی است. از آن جایی که اغلب تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به دنبال اخذ گواهینامه‌های ماشین‌های خودشان هستند در این پنل تخصصی شرح روش آزمون تجهیزات را خواهیم داشت بطوریکه چه استاندارد‌هایی در این آزمون مدنظر است را در این پنل برای تولید کنندگان شرح خواهیم داد تا سطح کیفی کار خود را بالا بیاورند.

وی ادامه داد: دو بخش جانبی هم در کنار بخش علمی کنفرانس تعریف شده است. در روز سوم، جشنواره دانش آموزی را داریم که در آن دانش آموزان می‌توانند دستاورد‌ها و مقالات خودشان را ارسال کنند. در این جشنواره موضوعات را بازتر و سبک‌تر گذاشتیم و داوری و اهدای جوایزی را برای ایجاد انگیزه دانش آموزان داریم. در این جشنواره سعی شده تا با هدف شناخت بهتر دانش آموزان نسبت به این حوزه و شناخت بهتر آن‌ها در انتخاب رشته دانشگاهی تعریف شود. برگزاری یک جشنواره ورزشی هم از دیگر مواردی است که در این کنفرانس تعریف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر