صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

شمس: مراکش حریفی نیست، باید به فکر بازی با برزیل باشیم/ فوتسال ایران برای قهرمانی به ازبکستان رفته است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: ایران برای قهرمانی جام جهانی به ازبکستان رفته و مراکش حریفی نیست که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر : 933187

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ازبکستان پیش از دیدار فردا با مراکش اظهار کرد: نمایش تیم ملی در مرحله گروهی به غیر از دیدار با فرانسه که یک آبروریزی بزرگ بود بسیار قابل قبول بود. امیدوارم به سلامت از این آبروریزی عبور کنیم و با برتری مقابل مراکش می‌توان این اتفاق را تا حدود زیادی پوشش داد. مراکش حریف ساده‌ای خواهد بود نه اینکه دست کم گرفته شود ولی می‌توانیم از این حریف عبور کنیم و از حالا باید به فکر بازی با برزیل باشیم.  

اشتباه نکنیم راحت از مراکش عبور می‌کنیم

وی ادامه داد: مراکش در رنکینگ جهانی فوتسال رده پنجم دنیاست و ایران تیم چهارم است. اینکه پیشرفت کرده موضوعی است که برای بسیاری تیم‌ها رخ داده ولی این تیم آفریقایی هیچ وقت نمی‌تواند برابر تیم ملی ایران حرفی برای گفتن داشته باشد مگر اینکه ما ضعیف ظاهر شویم. چنین اتفاقی هم نخواهد افتاد، چون کادرفنی و بازیکنان ما با تجربه هستند و به حریف مجال فکر کردن نمی‌دهند. به هیچ وجه نباید از مراکش بترسیم. این قدر بچه‌های ما هنرمند و قوی هستند که به راحتی از سد حریف می‌گذریم. اگر حوادث غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و ما خودمان مرتکب اشتباهی نشویم، در غیر این صورت از مراکش می‌گذریم و به دیدار با برزیل می‌رسیم.

فرانسه ترسو بازی می‌کرد هم بازنده بود

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در جام جهانی ۲۰۱۶ رخ داد بار دیگر در شرایطی بهتر قابل تکرار است. زمانی برزیل دست نیافتنی بود و بهترین و کامل‌ترین تیم ملی فوتسال دنیا را در اختیار داشت ولی این تیم فرو ریخته و قدرت‌های دیگری ظهور کرده‌اند که یکی از آنها ایران است. سه دوره است که برزیل نتوانسته قهرمان جام جهانی شود. ۲۰۱۶ که ایران نسخه حذف برزیل را پیچید و ۲۰۲۱ هم در لیتوانی نتوانست به نیمه‌نهایی برسد. برزیل دیگر تیم وحشتناکی نیست، در این دوره هم اگر ۹ امتیازی صعود کرده، ایران هم با ۹ امتیاز از گروهش بالا آمده، فرانسه ترسو هم اگر بازی می‌کرد باز هم بازنده بود. با برنامه با این حریف روبه‌رو شویم برنده خواهیم شد و در نیمه‌نهایی هم با اسپانیا یا پرتغال بازی خواهیم کرد. تیم ملی فوتسال ایران از همان ابتدا برای قهرمانی جهان به ازبکستان رفته و چهره یک مدعی را داشته است. نرفتیم که در مرحله یک هشتم، یک چهارم و حتی نیمه‌نهایی حذف شویم.

امیدوارم فیفا جریمه‌ای برای فوتسال ایران در نظر نگیرد 

وی درباره اینکه فیفا اعلام کرده تا زمانی که روند تحقیقات درباره بازی ایران و فرانسه کامل نشود اظهارنظر جدیدی نخواهد داشت، تصریح کرد: هر دو تیم مقصر هستند. ایران نباید برای باخت وارد زمین می‌شد و وقتی دید حریف تمایل بیشتری برای باخت دارد به خودش آمد. بعد از گل اول که دروازه‌بان فرانسه علناً گذاشت تا توپ به دروازه‌اش برود در عمل انجام شده قرار گرفتیم و گل‌های بعدی را زدیم. در نیمه اول شرمنده‌ترین حالتی بود که به وجود آمد و دو تیم رغبتی به بازی نداشتند. ایران کشور پوریای ولی و غلامرضا تختی است. اصلاً نباید هراسی از رویارویی با تیم‌های خوب دنیا داشته باشیم. اگر آمدیم تا قهرمان شویم پس باید همه حریفان را ببریم. آموزش بسیار بدی از سوی دو تیم بود و ایران باید در نیمه اول هم رعایت بازی جوانمردانه را می‌کرد. امیدوارم فیفا جریمه‌ای برای ما در نظر نگیرد و فرانسه که هر دو نیمه از بازی کردن طفره رفت جریمه شود. امیدوارم دیگر تیم ملی فوتسال ایران چنین نمایشی برای یک دقیقه هم نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر