صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

جزئیات برپایی جشنواره کارتون/ جشنواره‌ای با رویکرد هوش مصنوعی و سواد فضای مجازی +فیلم

سعید پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: بعد از سال‌ها مشغول احیای رویداد کاریکاتور هستیم چون معتقدیم با اینترنت و هوش مصنوعی فضا تغییر می‌کند.
کد خبر : 933176

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری جشنواره کارتون با محور‌های تخصصی در حوزه سواد فضای مجازی در عصر فناوری‌های نوین، پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد.

سعید پور ابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ابتدای نشست گفت: ما بعد از سال‌ها مشغول احیای رویداد کارتن هستیم، چون معتقدیم با اینترنت و هوش مصنوعی فضا تغییر می‌کند و ما اگر نتوانیم هنر و تکنولوژی را با یکدیگر گره بزنیم بسیاری از موارد فراموش می‌شود. فناوری‌های نوین امروز انیمیشن و پوستر طراحی می‌کنند. این رویداد را با هدف درآمیختن تکنولوژی و هنر با آسیب شناسی فضای مجازی، ویژگی‌های هنر را به تصویر بکشیم.

وی افزود: محتوای جذاب هنری می‌تواند آگاهی بخشی و جریان سازی را انجام دهد، چون هنر زبان مشترک همه ماست. ما در این دوره تلاش کردیم جشنواره کاریکاتور را احیا کنیم و همه اساتید و داوران این حوزه کمک مان می‌کنند که بتوانیم اتفاق مهمی در حوزه کارتون و کاریکاتور داشته باشیم.

جمال رحمتی دبیر این رویداد نیز در سخنانی عنوان کرد: هنر کارتون هنر اثر جدید است، چون زمان کمتری از مخاطب می‌گیرد. مخاطب امروز هم زمان زیادی ندارد ولی کارتون می‌تواند کار یک مقاله چند صفحه‌ای را در چند ثانیه انجام دهد. ما وارد عصر هوش مصنوعی شدیم و نمی‌توانیم با رویکرد یک یا دو دهه قبل کارمان را ادامه دهیم و باید خودمان را با شرایط جدید و اتفاقات به روز تطبیق دهیم و این جشنواره قدمی در این مسیر است. خوشبختانه پس از اعلام فراخوان اثار جذاب زیادی از هنرمندان خوبی رسیده است و خوشحالیم که قدم اول با حضور چهره‌های مهم این عرصه برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: سه خبر مهم درباره این رویداد امروز رسانه‌ای می‌شود، اول اینکه به واسطه استقبال گسترده از جشنواره، ما زمان ارسال آثار را تا آخرین ساعات روز ۹ مهر تمدید کردیم. دوم اینکه ما قبل از برگزاری اختتامیه نشستی خواهیم داشت با دو سخنران اصلی. سخنران اول کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره است که در مورد لزوم تشکیل انجمن صنفی کارتونیست‌ها صحبت می‌کند.

این هنرمند کارتونیست افزود: سخنران بعدی آرمان داودی کارتونیست عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است که درباره اقتصاد هنر و ارتباطش با حوزه کارتون و کاریکاتور صحبت می‌کند. سوم هم برگزاری بزرگداشت کارتونیست پیشکسوت یعنی بهمن رضایی است. ایشان از نسل اول کارتونیست‌های ایران است که در مجله توفیق سابقه کار داشتند و تا به امروز هم فعال هستند. ما به داشتن این هنرمند مفتخریم و با حمایت وزارت ارشاد از ایشان تقدیر می‌کنیم.

 رحمتی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار آنا، که اگر اثری ساخته هوش مصنوعی در این رویداد شرکت کند، آیا داوران قادر به تشخیص آن هستند یا خیر؟ گفت: قطعا این آثار مشخص است چون هوش مصنوعی با دقت بالایی کار را انجام می‌دهد و ضریب خطای کم انسانی در آثار طراحی شده توسط هوش مصنوعی وجود ندارد. 

توضیح کامل رحمتی به این پرسش را در ادامه تماشا کنید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر