صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

داوری: بانوان قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی هستند

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بانوان قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی هستند و جایگاهی که قرآن برای آنان در نظر گرفته جایگاهی بسیار استراتژیک است.
کد خبر : 933160

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسیب داوری مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش نقش بانوان در تقریب و تعامل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد با اشاره به جایگاه بانوان از دیدگاه قرآن، اظهار کرد: قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی بانوان هستند، جایگاهی که قرآن برای بانوان در نظر گرفته جایگاهی بسیار استراتژیک بوده و مأموریت بانوان مکرمه از دیدگاه اسلام مأموریت استراتژیک، تأثیرگذار و تمدن‌ساز است.

وی افزود: تمدن‌سازی یعنی پرورش نسل قرآنی و نبوی برای احیای سنت قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) و این موضوع وظیفه اصلی و ذاتی برای بانوان مکرمه است.  بانوان باعث شدند که شجره طیبه اسلام با این شدت و حدت پیشروی و پیشتازی کند به طوری که امروز در اتحادیه اروپا وزرای خارجه، وزرای کشور و وزرای امنیت آنها در جلسات اخیر اعلام کردند که اگر اسلام با این شیوه و روش حرکت کند تا سال ۲۰۳۰ دین اول اتحادیه اروپا دین اسلام خواهد بود. 

{$sepehr_key_2183}

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاه بانوان در جهان اسلام، گفت: اسلام و قرآن در‌های کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد، این فتح الفتوح مرهون حمایت‌های بی‌شائبه و تمدن‌ساز بانوان مکرمه و مسلمان بوده به همین دلیل است که دشمن این عنصر و رکن اصلی اسلام را نشانه گرفته تا بتواند آن را به انحراف بکشاند و آنان را از مأموریت اصلی‌شان که فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی است دور کند.

داوری با بیان اینکه زنان، بانوان، مادران و همسران در واقع مربیان فرهنگ‌ساز هستند که این نقش بسیار کلیدی و مهم است، گفت: بانوان نقش رهبران فرهنگی جامعه را بر عهده داشته و نقش تربیتی و جامعه‌سازی دارند.

وی بیان کرد: اکنون در جنگ شناختی و معرفتی هستیم، جنگ شناختی و معرفتی جنگ ترکیبی تمام‌عیار بوده و تمامیت اسلام و قرآن را نشانه گرفته، برای مقابله با این جنگ ترکیبی حفظ وقار، کرامت و جایگاه بانوان اقدام عملیاتی و کارآمد است؛ صیانت از اسلام مرهون صیانت از بانوان بوده؛ زیرا نقش بانوان نقش هویت‌ساز است و تعالی و پیشرفت جامعه ارتباط مستقیم با بانوان دارد به همین دلیل بانوان جامعه کنشگران فعال جامعه هستند.

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: موضوع وحدت اسلامی در کشور موضوع جاری و ساری بوده و برگزاری این جلسات برای تقویت تأمین و تعمیق و برای حفظ و ارتقای این وحدت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر