صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
کلانتری:

وحدت زمینه‌ساز اندیشه اسلامی و تجلی توحید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: وحدت زمینه‌ساز تمدن و اندیشه اسلامی و تجلی توحید است و برای تجلی توحید باید وحدت در طبیعت، جامعه، انسان و محیط وجود داشته باشد.
کد خبر : 933130

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در نشست تخصصی وحدت و ایجاد تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: در سوره مقدس آل‌عمران و بسیار از آیات دیگر، خداوند متعال مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده، پیامبر مکرم اسلام نیز در احادیث و روایات متعدد مسلمانان را به وحدت و یکدلی و دوری از نفاق سفارش فرموده و افراد جامعه نیز باید به وحدت در کشور توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: وحدت زمینه‌ساز تمدن و اندیشه اسلامی و تجلی توحید است و برای تجلی توحید باید وحدت در طبیعت، جامعه، انسان و محیط وجود داشته باشد. بهترین نماد وحدت را می‌توانیم در مراسم حج ببینم که در این مراسم از اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف همگان به دور خانه خدا (کعبه) در حال طواف و احرام هستند. از نماد دیگر وحدت حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی بوده  که افراد با ادیان و مذاهب مختلف رهسپار این سفر معنوی می‌شوند و نوعی وحدت‌آفرینی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بدان اشاره کردند نیز از دیگر عوامل وحدت است که همه گروه‌ها، اقوام و مذاهب در کشور باید در حفظ آن کوشا بوده و بر لزوم تثبیت آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر