صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

فیلم/ توضیحات عراقچی درباره حواشی به وجود آمده در مورد اظهار نظر پزشکیان در بحث تنش زدایی و صلح

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان به حواشی به وجود آمده در مورد اظهار نظر پزشکیان در بحث تنش‌زدایی و صلح با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
کد خبر : 933108

به گزارش خبرگزاری آنا، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی اینترنتی با برنامه سیاست خارجی در خصوص نظر ایران نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور هنیه گفت: این موضوع در همه دیدار‌های رییس جمهور مطرح شده است. از جمله در دیدار با رسانه‌های امریکایی تاکید شد آنچه که رژیم صهیونیستی در تهران انجام داد نمی‌تواند بدون جواب بماند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید پاسخ جنایت خودش را ببیند و اینکه کی و چگونه این پاسخ داده می‌شود شرایط دیگری است.

ببینید حواشی سخنان پزشکیان را چه کسانی ایجاد کردند؟

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حواشی ایجاد شده در رابطه با اظهار نظر رئیس جمهور درباره تنش‌زدایی و صلح با رژیم صهیونیستی بیان کرد: اول یک شبکه معاند بود و بعد شبکه‌ها و حساب‌های اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی آن را مطرح کردند.

عراقچی ادامه داد: به سخنان آقای پزشکیان نگاه کنید در تمام ملاقات‌ها محور سخنان ایشان در مورد محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از محور مقاومت است.

وی افزود: حمایت از محور مقاومت جزء اصول سیاست خارجی ما است. در رابطه با جنایت وحشیانه اسرائیل، سخنان آقای پزشکیان در نشست با رسانه‌های آمریکا طوفانی بود. هیچ بحثی در مورد کاهش تنش با رژیم صهیونیستی مطرح نبوده و نیست. اسرائیل تو دهنی خواهد خورد. فقط بحث افزایش حمایت از مقاومت مطرح است و این سیاست ماست.  

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با سخنان رئیس جمهور در نشست با رسانه‌های آمریکایی گفت: آنچه آقای پزشکیان مطرح کرد که اگر قرار است صلح و امنیت در منطقه باشد نباید سلاح داده شود.

عراقچی تأکید کرد: جمهوری اسلامی و تقریبا تمام کشور‌های منطقه معتقدند که منطقه باید عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد و رژیم صهیونیستی هم باید سلاح‌های کشتارجمعی خود را کنار بگذارد و خلع سلاح شود. سخنان اصلا در مورد کاهش تنش‌ها با رژیم صهیونیستی نبود. صحبت آقای پزشکیان در مورد خلع سلاح‌های کشتار جمعی بود.

به دنبال احیای فرمول برجام هستیم/ هر پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود به مردم گزارش خواهیم داد

وی در خصوص تلاش برای احیای برجام گفت: برجام و مذاکرات هسته‌ای بر یک فرمول استوار است، اعتمادسازی در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای از سوی ایران و رفع تحریم‌ها از طرف دیگر.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: به دنبال احیای این فرمول به شکلی عزتمندانه هستیم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تحریم‌ها رفع شوند. یک تاریخی هم در مقابل ما هست در مورد پایان قطعنامه ۲۲۳۱ که در مهر سال آینده صورت می‌گیرد و یک پنجره‌ای را برای ما تا آن موقع باز میکند.

عراقچی همچنین افزود: در مذاکرات منافع ملی و مردم را دنبال می‌کنیم، برای رفع تحریم ها، با حفظ عزت مردم ایران. هر پیشرفتی هم بشود به مردم گزارش خواهیم داد.

فیلم اظهارات رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان را می‌توانید در زیر ببینید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر